«سرپناه امن» با هدف فرآهم کردن خانه و سرپناه برای نیازمندان اجرا می‌شود

پروژه «سرپناه امن» با هدف فراهم کردن خانه و سرپناه امن برای نیازمندان طراحی شده است و توسط سازمان مردم‌نهاد «یکی هستیم» اجرا می‌شود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ غزال باقری مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد «یکی هستیم» ضمن بیان مطلب فوق از تلاش‌های این سازمان برای توسعه پایدار جوامع محلی و اجرای پروژه‌های بشردوستانه در جنوب شرق کشور خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مردم‌نهاد «یکی هستیم» از ۸سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و با رویکرد جامعه‌محور و با استفاده از روش پی‌آر‌‌ای به توسعه زیرساخت‌های انسانی‌واجتماعی پرداخته است، خاطرنشان کرد: «یکی هستیم» که به طور رسمی «کانون توسعه‌گران جوان یکی هستیم» نام دارد؛ در مناطق محرومی همچون جازموریان و سیستان‌وبلوچستان فعالیت‌های گسترده‌ای داشته وهم‌اکنون بر روی پروژه «سرپناه امن» متمرکز است که با هدف فراهم کردن خانه و سرپناه امن برای نیازمندان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این سازمان توسط رضا عابدینی بنیانگذاری شده است، گفت: این نهاد در طول سال‌های فعالیت خود به موضوعاتی همچون بحران‌های انسانی ناشی از کرونا، سیل و زلزله ورود پیدا کرده و با ارائه کمک‌های انسانی‌وبهداشتی در کنار مردم بوده است. حال امیدواریم با افزایش حضور در رسانه‌ها؛ صدای این سازمان بلندتر شود و به گوش مردم برسد.

باقری از کلیدواژه‌هایی چون «جازموریان»، «سازه‌های سنتی توپی»، «توسعه‌‌پایدار» و «جامعه محلی» به عنوان مفاهیم مهم در فعالیت‌های «یکی هستیم» یاد کرد و از رسانه‌ها خواست تا در پوشش خبری خود از این مفاهیم استفاده کنند تا به اهداف بلندمدت این سازمان در خدمت‌رسانی به جوامع محلی کمک شود.

وی همچنین به بررسی سابقه و فعالیت‌های این سازمان پرداخت و توضیح داد: فعالیت‌های سازمان از سال ۱۳۹۳ به عنوان یک کمپین اجتماعی آغاز شده و توسط رضا عابدینی که در آن زمان به جهانگردی مشغول بودند؛ هدایت شده است. این کمپین با هدف ارتقاء مسئولیت اجتماعی و انتقال پیام صلح از ایران برای کودکان؛ توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده و حتی موردتوجه سازمان ملل نیز قرار گرفته است.

باقری همچنین به فعالیت‌های گسترده «یکی هستیم» در زمان بحران‌هایی مانند زلزله کرمانشاه، سیل‌ها و همه‌گیری کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: این سازمان با ارائه کمک‌های انسانی‌وبهداشتی از جمله توزیع بسته‌های ارزاق‌وبهداشتی به حمایت از جوامع آسیب‌ دیده پرداخته است. در همین راستا در طول همه‌گیری کووید ۱۹ نیز سازمان مردم‌نهاد «یکی هستیم» با توزیع بیش از ۱۵هزار بسته ارزاق‌وبهداشتی به حمایت از خانواده‌هایی که دچار بحران اقتصادی شده بودند؛ اقدام کرده است.

باقری به کمپین‌های آموزشی سالانه این سازمان اشاره کرد و گفت: این بسته‌ها شامل توزیع لوازم‌تحریر و ابزار آموزشی به دانش‌آموزان به ویژه مهاجران افغانستانی می‌شود و این فعالیت‌ها نشاندهنده تعهد «یکی هستیم» به ارتقاء سطح زندگی و آموزش در جوامع محلی است.

رضا عابدینی رئیس هیات‌مدیره سازمان مردم‌‌نهاد «یکی هستیم» نیز در خصوص تفاوت‌های اساسی بین خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد توضیح داد: در حالی که خیریه‌ها بر رفع نیازهای آنی و کوتاه‌مدت تمرکز دارند؛ سازمان‌های مردم‌نهاد به دنبال راه‌حل‌های بلندمدت و زیرساختی هستند که می‌توانند تأثیرات پایدارتری بر جامعه داشته باشند.

به گفته وی سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در ایجاد پل بین دولت و مردم ایفا می‌کنند و به توسعه سیاست‌های کلی کمک می‌کنند که منافع جامعه را در بر دارند. وی ادامه داد: جذب کمک‌های مالی برای پروژه‌های زیرساختی به دلیل عدم‌برانگیختگی احساساتی به مراتب دشوارتر از جذب کمک برای نیازهای فوری است.

عابدینی همچنین بر اهمیت هر دو نوع نهاد تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: برای تحقق تغییرات ماندگار در جامعه نیاز به توجه و حمایت بیشتری از سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *