مهم‌ترین رهاورد نمایشگاه نفت معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های نفتی است

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، امسال با رونق دوباره صنعت نفت، شاهد حضور ۲۵۰ شرکت خارجی از ۱۲ کشور جهان بود.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام؛ در این رویداد مهم نفتی کشور، بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور داشتند.
شکت پتروشیمی ایلام نیز با حضوری فعال و چشمگیر توانست با برگزاری نشست های تخصصی با مدیران شرکت ها و انعقاد تفاهم نامه های مختلف، گام های موثری را در جهت افزایش سطح همکاری ها و تامین نیازهای این شرکت بردارد.
داود جعفری‌فر، مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی ایلام در جریان برگزاری این نمایشگاه، در راستای تامین پایدار خوراک این مجتمع، روزهای پرکاری را پشت سر گذاشت و دیدارهایی با مدیران عامل پتروشیمی‌های کشور، مسئولان و مدیران هلدینگ خلیج‌فارس و پترول برای حل ریشه‌ای مشکل خوراک پتروشیمی ایلام داشته است.
هم چنین جلسات و گفتگوهای فنی و تخصصی با مدیران شرکت‌ها در جهت افزایش سطح همکاری با شرکت‌های داخلی، تعامل با شرکت‌های معتبر کشور جهت تامین قطعات و‌ تجهیزات مورد نیاز و مصاحبه با رسانه‌های کشوری از مهم‌ترین اقدامات سازنده کارشناسان و متخصصان پتروشیمی ایلام در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بود.
امضای تفاهم نامه با پژوهشگاه مواد و انرژی و پتروشیمی در راستای همکاری‌های پژوهشی، فناورانه و صنعتی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل نیروی انسانی با پتروشیمی جم از دستاوردهای مهم داود جعفری‌فر، مدیرعامل پتروشیمی ایلام در این نمایشگاه است.
مهندس جعفری فر هدف از انعقاد این تفاهم نامه ها را اجرای سیاست استفاده بهینه از امکانات آموزشی،استعداد و‌ توانائی های علمی و فناوری متقابل و نیز تبادل و استفاده از نیروی انسانی متخصص این دو شرکت و خدمات فنی متقابل دانست و گفت: مدت این تفاهم نامه با پتروشیمی جم دوساله است و این شرکت ب عنوان‌ یکی از بزرگترین واحدهای تولید الفین در جهان  و به عنوان‌ یک صنعت پیشرو با واحدهای گوناگون و با ویژگی خاص است که توانسته‌ است سهم خود را در بازارهای منطقه و جهان کسب و مورد توجه بازيگران اصلی صنعت پتروشیمی قرار گیرد.
وی دیدار و گفتگو با مدیر عامل هلدینگ انرژی سپهر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: هر دو طرف مایل به گسترش همکاری‌های دوجانبه هستند و باور داریم که مهم‌ترین رهاورد نمایشگاه نفت معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های نفتی است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام خاطرنشان کرد: حضور شرکتهای بزرگ ایرانی و ارائه آخرین توانمندی های صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور به سایر شرکت های حاضر در این نمایشگاه نشان داد که ایران از نظر صنعت پتروشیمی بسیار پیشرفته است و در زمینه های مختلف رشد خوبی داشته است و ما انتظار داریم به اهداف توسعه ای خود در زمینه تولید محصولات متنوع پتروشیمی دست یابیم.
وی عینیت بخشیدن به ظرفیت‌‌ها و پتانسیل‌ها را اولویت مجتمع بزرگ پتروشیمی ایلام برشمرد و تاکید کرد:این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادلات علمی و بهره گیری از توانمندی و دانش شرکت های داخلی وخارجی است و با تبادل اطلاعاتی که توسط شرکت ها با گروه های شرکت کننده دراین نمایشگاه رخ می دهد شاهد بی نیازی تجهیزات صنعت نفت از وابستگی های خارجی در آینده خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *