کسب ۲۰۰ میلیون یورو درآمد از محل صادرات محصولات شاراک در سال ۱۴۰۲

معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری بیست‌و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی از اقدامات بسیار خوب واحدهای تولیدی و برنامه‌ریزی‌های مطلوب مدیریت عامل این مجموعه در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ که منجر به شکستن رکورد‌ تولید از ابتدای راه‌اندازی تا کنون شد، خبر داد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند؛ قاسم ساکی با اعلام خبر فوق، رکوردهای پتروشیمی شازند را طی سال گذشته در تولید انواع گرید پلی اتیلن سبک سطحی، پلی اتیلن سنگین خطی، پلی پروفیل و مواد شیمیایی همچون اتوکسیلات ها و اتیلن پلیکُن‌ها عنوان کرد و گفت: در بخش صادرات سال گذشته نیز حدود ۲۰۰ میلیون یورو از محل صادرات یک‌سری هیدروکربن ها و مواد پلیمری توسط پتروشیمی شازند به دست آمد. 

وی  تاکید کرد: این میزان درآمد صادراتی در حالی انجام گرفت که اولویت اصلی شازند بر تامین بازار داخل با توجه به دستورالعمل ها و جلوگیری از خام فروشی با توجه به سیاست گذاری‌های ابلاغی مدیریت ارشد سازمان قرار گرفته است.  

معاون برنامه‌ریزی پتروشیمی شازند در ادامه به برنامه‌های این مجتمع در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد واظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ برنامه اورهال که یک ماه زمان نیاز دارد را در ابتدای سال در دستور کار قرار دادیم تا واحدهای تولیدی این مجتمع بعد از پنج سال با تعمیرات اساسی و تعویض کاتالیست دو واحد به همراه تعویض راکتورها بتوانند با جدیت و تلاشی بیش از پیش به تحقق جهش تولید بپردازند. در حال حاضر راکتورهای تیتانیومی که برای اولین بار در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد در پتروشیمی شازند مستقر می‌باشد. شاید تولید سال گذشته در این شازند محقق نشود اما مجتمع را برای پنج سال تولید دیگر آماده‌سازی می‌کنیم.  

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده است، گفت: رویداد مهم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی امسال نسبت به گذشته با عنایات ویژه و بیشتری از طرف بازدیدکنندگان و شرکت‌ها روبه‌رو شده است و شرکت‌های بسیار خوبی از غرفه شازند بازدید کرده‌اند که فکر می کنم یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه پتروشیمی ۱۴۰۳ مربوط به مجتمع پتروشیمی شازند بوده است و ما هم سعی می کنیم از این نمایشگاه برداشت های خیلی خوبی داشته باشیم. با توجه به اینکه تلاش ما بر این است که تجهیزات کریکیتال و اصلی خود را داخلی‌سازی کنیم، این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است که حتما از آن استفاده خواهیم کرد 

معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در داخل کشور توان بالایی برای داخلی‌سازی وجود دارد، درخواست دارم تا با تسهیل ضوابط و آیین‌نامه‌ها این مسیر را برای تولید داخل تجهیزات موردنیاز پتروشیمی‌ها روان‌تر کنیم تا تجهیزات بیشتری را در بخش‌های نفت و پتروشیمی داخلی سازی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *