الزام سرمایه‌گذاران کرادفاندینگ به مطالعه و امضای بیانیه ریسک

مدیر ابزارها و نهادهای مالی فرابورس ایران با تاکید بر وجود ریسک انحراف طرح از عملكرد پیش‌بینی‌شده در طرح‌های تامین مالی جمعی، گفت: سرمایه‌گذاران کرادفاندینگ ملزم به مطالعه و تایید بیانیه ریسک مختص طرح هستند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران؛ میثم زارع زاده با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران طرح‌های تامین مالی جمعی در سود و زیان طرح‌ها شریک هستند، عنوان کرد: تامين‌كنندگان منابع در طرح‌های کرادفاندینگ نقش مشاركت‌كننده در طرح را دارند و به دلیل وجود ريسك‌ انحراف طرح از عملكرد پیش‌بینی‌شده، قبل از سرمايه‌گذاری ملزم به مطالعه و تاييد بيانيه ريسك مختص طرح هستند.

وی کرادفاندینگ را به عنوان يكی از ابزارهای بهينه تامين مالی برای توسعه کسب‌وکارها دانست و گفت: با این وجود، سرمايه‌گذاری در مدل‌های بازده‌محورِ کرادفاندینگ بين روش‌های تامين مالی ساختاریافته‌تر مانند صكوك، ريسك بالاتری دارد و سرمايه‌گذاران با علم به وجود ريسك‌های آن، به دنبال كسب بازده بيشتر خواهند بود.

مدیر ابزارها و نهادهای مالی فرابورس به اهمیت موضوع سواد سرمایه‌گذاری در حوزه تامین مالی جمعی و درک ماهیت آن تاکید کرد و افزود: سرمايه‌گذاران بايد متناسب با ويژگی‌های رفتاری، سطح ريسك‌گريزی، ريسك‌پذيری خود و … اقدام به سرمايه‌گذاری در این حوزه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *