جایگاه فولاد خوزستان در کشور بسیار مهم و ارزشمند است

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور بسیاری از شرکت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه که با هدف فراهم کردن فرصت‌ ارائه محصولات، خدمات، فناوری‌ها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخش‌ها و صنایع مختلف برگزار می‌شود؛ ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر بین‌المللی از ۱۲۰ کشور نیز حضور دارند.

به گزارش اقتصاد ملت؛ دکتر رضا طاهری رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان در اولین روز این نمایشگاه در جمع خبرنگاران جایگاه فولاد خوزستان در کشور را بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: فولاد خوزستان دومین تولیدکننده شمش فولادی و اولین تولیدکننده فولاد خام در کشور است.

طاهری با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان هیچگونه نگرانی بابت تحریم‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم استان خوزستان همانگونه که در دفاع‌مقدس مردانه زیر بمباران دشمن ایستادگی کردند؛ امروز نیز ایستاده‌اند و هیچگونه نگرانی از نظر تحریم‌ها وجود ندارد.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان در ادامه افزود: این مجموعه پروژه‌های بسیاری را در دستور کار خود دارد. در همین راستا تولید آهن‌اسفنجی با عنوان زمزم ۳ به ظرفیت ۲ میلیون تن و همچنین تکمیل زنجیره تولید از سنگ‌آهن تا تولید شمش از جمله برنامه‌های در دست اقدام فولاد خوزستان به شمار می‌رود.

طاهری با اشاره به ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران؛ فولاد خوزستان را یکی از صادرکنندگان اصلی شمش فولاد در کشور عنوان کرد و گفت: فولاد خوزستان با هدف مشتری‌مداری و کیفیت در نظر دارد به قراردادهایی که در دستور کار دارد؛ با تعهد عمل کند. در همین راستا از نظر صادرات با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان در ادامه به تولید این مجموعه اشاره کرد و افزود: «فخوز» با ظرفیت تولید ۴ میلیون تن با سه محصول بیلت، اسلب و بلوم در شهر اهواز استان خوزستان واقع شده و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و قابل‌توجهی همچون دسترسی به آب‌های بین‌المللی و اتصال به شبکه راه‌آهن برخوردار است و از همه مهمتر اینکه در جاده‌های ترانزیتی قرار دارد.

طاهری با تاکید بر اینکه هم‌اکنون قراردادهای متعددی برای صادرات آهن‌اسفنجی در حال انعقاد است، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان در حال تکمیل زنجیره تولید است و از سوی دیگر برای صادرات نیز برنامه‌ریزی‌هایی را در دستور کار خود قرار داده؛ به گونه‌ای که امروز به ۲۸ کشور دنیا اقدام به صادرات کرده است.

وی افق عملکردی شرکت فولاد خوزستان طی ۷ سال آینده را دستیابی به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد ذکر کرد و در پایان به مصرف بازار آهن‌اسفنجی اشاره کرد و گفت: این مجموعه علاوه بر مصرف خود و تامین آهن‌اسفنجی شرکت فولاد خوزستان؛ بحث فروش به سایر کارخانجات را نیز در دستور کار دارد و در همین خصوص قراردادهای خوبی نیز منعقد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *