نصیری معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران: تمامی کریدورهای ریلی کشور با ریل تولیدی شرکت ذوب‌آهن در حال تجهیز است

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)صبح امروز با حضور بسیاری از شرکت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه که با هدف فراهم کردن فرصت‌ ارائه محصولات، خدمات، فناوری‌ها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخش‌ها و صنایع مختلف برگزار می‌شود؛ ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر بین‌المللی از ۱۲۰ کشور نیز حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ما؛ علی نصیری معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حاشیه این نمایشگاه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یک میلیون تن ریل باید تولید و به شبکه راه‌آهن کشور تحویل داده شود، گفت: توسعه قطارهای شهری در شهرهای بزرگ در دست اقدام است.
وی با تاکید بر اینکه با افتخار می‌‌گویم تمامی پروژه‌های ریلی در داخل کشور با انواع ریل تولیدی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است، گفت: تمامی کریدورهای ریلی کشور با ریل تولیدی شرکت ذوب‌آهن در حال تجهیز است که این موضوع حاکی از رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورهاست.
معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان «ریل سخت» را به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت عنوان کرد و گفت: ریل سخت در شرکت ذوب‌آهن تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شده است. از سوی دیگر سایر متروهای کلانشهرها نیز برای این محصول جدید ضدسایش در حال مذاکره با شرکت هستند.
وی در ادامه افزود: در همین راستا برای اولین‌بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است. این در حالی است که معادن کشور نیز در راستای انتقال مواداولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب‌آهن اصفهان به شمار می‌روند. در واقع شبکه معادن کشور برای انتقال محصولات تولیدی خود به ریل ذوب‌آهن نیاز دارند و یکی از مشتریان بالقوه که امروز بالفعل تبدیل شده؛ شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر است که در مرحله تولید قرار دارد.
نصیری توجه به صادرات را اولویت دیگر این مجموعه عنوان کرد و گفت: در کنار چنین بازارهایی توجه به صادرات نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد. در همین راستا برگزاری نمایشگاه اکسپو و حضور در چنین رویدادهایی می‌تواند مسیر جدیدی برای این مهم باشد.
به گفته وی در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب‌آهن اصفهان؛ برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و پیرامون خلیج‌فارس و اروپای‌شرقی آغاز شده است.
نصیری با بیان اینکه به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب‌آهن پیش‌بینی می‌شود که در حدود 70 هزار تن انواع ریل در سالجاری در شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید شود، گفت: نکته حائزاهمیت اینکه در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید آن را نداشته باشیم. این در حالی است که در کنار ریل؛ انواع تیرآهن‌های بال‌پهن در سایزهای متنوع نیز به طور کامل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود. در کنار آن محصولاتی همچون میلگرد، شمش، چدن و آرک‌‌های معدنی نیز بازار خود را دارند.
وی همچنین تاکید کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای پشتیبانی تامین فولاد موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن آمادگی کامل دارد.
معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه به تامین زغالسنگ موردنیاز این مجموعه اشاره کرد و گفت: برای تامین زغالسنگ موردنیاز جهت تولید انواع محصولات فولادی در شرکت ذوب‌آهن با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه هستیم؛ چراکه معادن زغالسنگ داخل کشور از لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز شرکت ذوب‌آهن نیستند.
وی با تاکید بر اینکه از سوی دیگر مجموعه میدکو نیز دیگر شرکت فولادی کوره‌بلند کشور محسوب ‌می‌شود که به زغالسنگ نیاز دارد، خاطرنشان کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست، اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می‌شود که به ناچار بخشی از نیاز خود را برای فراهم کردن ترکیب تولیدی را از طریق واردات تامین کنیم که در همین راستا با انجمن زغاسنگ کشور نیز مذاکرات خوبی را انجام داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *