صندوق تابان تمدن در فروردین ماه خوش درخشید

صندوق سرمایه‌گذاری طلای تابان تمدن( با نماد تابش) با ۱۶.۳ درصد بازدهی، بهترین عملکرد را نسبت به سایر صندوق‌های طلای بورسی در دوره معاملاتی فروردین ماه ۱۴۰۳ به ثبت رساند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تأمین سرمایه تمدن؛ دراولین ماه سال تحت تأثیر سیگنال‌های سیاسی، بازار جهانی طلا روند صعودی را طی کرد. طی این مدت بازار طلای داخلی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا نیز متأثر از افزایش نرخ جهانی طلا و نرخ ارزهای بین‌المللی شاهد بازدهی خیره کننده‌ای بودند.

در این میان صندوق سرمایه‌گذاری طلای تابان تمدن (تابش) در معاملات فروردین ماه ۱۶.۳درصد بازدهی را به ثبت رساند که بالاترین بازدهی در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در بازار سرمایه می‌باشد.

عملکرد سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا نشان می‌دهد صندوق عیار با ۱۶.۲درصد، صندوق گنج با ۱۵.۲درصد و صندوق نفیس با ۱۰.۹ درصد در رتبه‌های بعدی این بازار قرار گرفتند.

همچنین عملکرد صندوق‌های ETF در اولین ماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد در میان صندوق‌های اهرمی، بخشی و شاخصی، صندوق‌های طلا عملکرد بهتری نسبت به سایر صندوق‌ها داشتند.

بنابر این گزارش، روند بازدهی صندوق‌های طلا در ۳ ماه گذشته، نمایانگر این است که این صندوق‌ها به طور میانگین ۳۳ درصد بازدهی داشتند که در مقایسه با عملکرد ۶.۱ درصد صندوق‌های با درآمد ثابت، ۴.۴ درصد صندوق‌های مختلط، ۲.۹ درصد صندوق‌های سهامی و ۸.۲ درصد فراصندوق‌ها به طور محسوس بازدهی بالاتری نصیب سرمایه‌گذاران شده است.

در ۳ ماه گذشته نزدیک به ۱۴هزار میلیارد ریال سرمایه جدید به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا تزریق شده است که نشان از توجه خاص سرمایه‌گذاران به صندوق‌های طلا به عنوان یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه است.

شایان ذکر است در حال حاضر شمش طلا به میزان ۷۴ درصد، سکه ۲۱ درصد و ۵ درصد سایر اوراق، ترکیب دارایی صندوق سرمایه‌گذاری طلای تابان تمدن را تشکیل می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *