بانوی دریانورد هندی کشتی توقیفی تحویل کنسولگری این کشورشد

مدیر کل اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد : بانوی دریانورد هندی شناور توقیف شده با پرچم پرتقال در تنگه هرمز پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ “حسین عباس نژاد” گفت: یکی از خدمه شناورتوقیفی تحت پرچم پرتقال با ملیت کشور هندوستان پس از انجام فرآیند حقوق بین‌المللی دریایی به کنسولگری این کشور تحویل داده شد تا مقدمات بازگشت او به کشورش فراهم شود.

عباس نژاد ادامه داد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایبندی به کنوانسیون های بین المللی حقوق دریایی و همچنین منشوراخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام را وظیفه دینی خود می داند لذا پس از  هماهنگی صورت گرفته با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدام صورت گرفت .

عباس نژاد به درخواست این بانوی دریانورد هندی جهت پیاده شدن از کشتی اشاره کرد و افزود :  التزام به حقوق بانوان در شریعت جهان شمول اسلام از یک سو  و راهبردهای سازمان جهانی دریانوردی مبتنی برحمایت از بانوان دریانورد از منظر دیگر  همواره مورد تاکید سازمان بنادر بوده بر همین اساس موضوع بازگشت این بانوی  هندی به کشورش با هماهنگی وزارت امورخارجه انجام و از روز گذشته  این دریانورد در اختیار کنسولگری هندوستان قرار گرفت .

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان هاطر نشان کرد: اگر چه  جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه همواره کوشیده تا ثبات و تسهیل  تجارت دریایی در منطقه را در تراز قابل قبولی حفظ نماید اما ممانعت با  انجام عملی مغایر با قوانین و مقررات بین المللی و حقوق دریایی را بر اساس مسئولیتهای حاکمیتی ،حقوق حقه خود دانسته و امور مربوط را تا حوصله نتیجه در مجامع بین المللی دریایی دنبال خواهد کرد. 

گفتنی است، کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور  پرتقال روز شنبه 25 فروردین‌ماه 1403  با انجام عملیات و تخلیه پرسنل روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *