یادداشت مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با نگاهی به شعار سال ۱۴۰۳ و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب؛

دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در یادداشتی، به تشریح رویکردهای محوری این شرکت در سال جدید، با توجه به شعار سال و بیانات نوروزی مقام معظم رهبری پرداخت.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران؛ متن یادداشت دکتر خرمی‌شاد، به شرح زیر است: ماه مبارک رمضان، این فرصت ارزشمند برای تمرین ایمان و بندگی را گرامی می‌دارم و تقارن این ایام و لیالی عزیز را با روزهای فرخندۀ نوروز، به فال نیک می‌گیرم و سال نو را تبریک می‌گویم.

بیانات روشنگر و انگیزه‌بخش «رهبر معظم انقلاب اسلامی» در پیام و سخنرانی نوروزی ایشان و همچنین تاکید دوبارۀ معظم‌له بر موضوع اقتصاد و امر تولید و نام‌گذاری امسال به‌عنوان سالِ «جهش تولید با مشارکت مردم»، برای ما دست‌اندرکاران عرصه‌های اقتصاد و تولید، تذکری دوباره است که بیش از پیش در این عرصه تلاش کنیم. ایشان فرمودند: «اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایۀ مردم، ابتکار مردم، حضور جدّی آحاد مردم را در عرصۀ اقتصادی وارد کنیم، درواقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم، تولید هم می‌تواند به جهش برسد.» شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته نیز، با هدف رشد تولید و اجرای طرح‌های توسعه و افزایش بهره‌وری، برنامه‌های سنجیده‌ای را تدوین کرده بود که به لطف خدا و همت همۀ کارکنان شرکت مس، شاهد تحقق تمام برنامه‌ها و دست‌یابی به تمامی اهداف مدنظر بودیم و این رویّه در سال نو، با اهتمامی ویژه و بهره‌گیری از همۀ ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، ادامه خواهد داشت.

یک. تاکیدات معظم‌له بر کلیدواژۀ «مردم» و حضور مردمی در عرصۀ تولید، بیانگر این نکتۀ مهم است که اقتصاد مردمی و مردمی‌سازی اقتصاد، ضرورت اکنونِ کشور عزیز ماست. در ایران بزرگ ما، که سرشار از توانمندی‌های بی‌بدیل و ظرفیت‌های بی‌نظیر است، مشارکت گستردۀ مردم در فعالیت‌های اقتصادی و عرصۀ کار و تولید، بدون تردید می‌تواند راه‌گشای امروز و فردا باشد.

شرکت ملی صنایع مس ایران، به‌عنوان صنعت استراتژیک و راهبردی کشور، که از شمال‌غرب تا جنوب‌شرقِ این مرز پرگهر، با معدن‌کاران جهادگرش، از میدان‌داران عرصۀ اقتصاد است، با اعتقاد به اهمیت حضور مردم در این عرصه و در امتداد برنامه‌های پیشین خود، تمام اهتمام خود را برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌کار خواهد بست؛ برنامه‌هایی همچون توسعۀ صنایع پایین‌دستی مس با مشارکت بخش خصوصی، همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان، پشتیبانی از کسب‌وکارهای کوچک و حمایت از ایده‌های نوآورانۀ دانش‌آموختگان جوان. در همین راستا، معادن کوچک‌مقیاس شرکت مس نیز، با انتشار فراخوان به مردم واگذار و از توانمندی بخش خصوصی در این زمینه استفاده خواهد شد؛ همچنان‌که در سال گذشته، دو معدن کوچک‌مقیاس شرکت مس به مرحلۀ عقد قرارداد رسید.

پیگیری جدّی طرح‌های بزرگ توسعۀ شرکت ملی صنایع مس ایران در همۀ مجتمع‌های تولیدی، از دیگر راهبردهای اصلی شرکت مس است و قطعاً، از رهگذر توسعه‌های آینده هم، شاهد جهش چشمگیر تولید خواهیم بود.

دو. «اتحاد»، کلیدواژۀ دیگری است که در سخنرانی نوروزی، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود. ایشان فرمودند: «همۀ ما وظیفه داریم که وحدت ملی را، اتحاد مردم را، اتحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبه‌روز آن را تقویت کنیم.»

شرکت ملی صنایع مس ایران، با اعتقاد به اهمیت اتحاد و با باوری استوار به «توسعۀ پایدار» و وجوهِ محیط‌زیستی، اقتصادی و اجتماعی آن، ایفای «مسئولیت اجتماعی» را همچنان سرفصل همۀ فعالیت‌های خود قرار خواهد داد، تا از طریق بسترسازی برای فعالیت‌های مردم‌محور و با توجه ویژه به حوزه‌هایی همچون کارآفرینی، آموزش و سلامت، برای گسترش عدالت اجتماعی بکوشد و همچنین با خدمت‌رسانی به مردم گرانقدر ایران، بویژه ساکنان بخش‌های کم‌برخوردار در مناطق جوارکارخانه‌ایِ شرکت مس در استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان، با ایجاد همدلی اجتماعی، در راهِ تقویت اتحاد ملی گام بردارد.

سه. کلیدواژۀ دیگری که در سخنرانی نوروزی، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، «امید» است. ایشان با بیان این‌که «عوامل امیدزا در کشور، بحمدالله کم نیست»، به تعدادی از این عوامل، ازجمله در عرصۀ صنعت اشاره و بر تلاش برای ایجاد امید، تاکید کردند. رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش بشود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد. ما این‌همه ظرفیت برای پیشرفت داریم، این‌همه جوان مستعد داریم، این ملت آماده‌به‌کار و پای کار را داریم، این منابع کم‌نظیر طبیعی را داریم، این موقعیت جغرافیایی ممتاز را داریم؛ ما می‌توانیم پیشرفت کنیم؛ پیشرفت‌های بزرگ…».

شرکت ملی صنایع مس ایران، روایت پیشرفت‌ها و بیان دستاوردهای کشور، بویژه در عرصۀ صنعت و معدن را، رسالت خود می‌داند. در همین راستا، برگزاری مستمر اردوها و ویژه‌برنامه‌های «روایت پیشرفت» در مجتمع‌های چهارگانۀ شرکت مس با رویکردِ امیدآفرینی، خصوصاً برای نسل جوان و نوجوان، در سال نو نیز ادامه خواهد داشت تا این آینده‌سازان میهن عزیزمان، با ظرفیت‌های شگفت‌آور و دستاوردهای گران‌بهای این خاک پاکِ پربرکت، بیشتر آشنا شوند.

همچنین، بهره‌گیری از شیوه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی، همچون تولیدات رسانه‌ای، از دیگر راهکارهای شرکت مس در این مسیرِ آگاهی‌بخش خواهد بود تا به بیان رهبریِ عزیز؛ «این صداها را به گوش‌ها برسانیم.»

امیر خرمی شاد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *