فروش صادراتی «فخوز» جانی دوباره گرفت

فولاد خوزستان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن ماه سال 1402 درآمد عملیاتی که از فروش محصولات تولیدی خود شناسایی کرد؛ برابر با 7 هزار و 722 میلیارد تومان بود. «فخوز» همچنین طی 11 ماه سپری ‌شده از ابتدای سال مالی درآمد تجمیعی که از خود در این دوره بر جای گذاشت؛ برابر با 66 هزار و 851 میلیارد تومان بود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ درآمد ماهانه‌ای که فولاد خوزستان در بهمن ماه به ثبت رساند؛ از فروش محصولات در بازار داخل و خارج از کشور بود. در همین راستا بیشترین درآمدزایی
«فخوز» از فروش در بازار داخل کشور با 5 هزار و 532 میلیارد تومان بود؛ این در حالی است که این میزان درآمد به دست آمده در بازار داخل کشور در برگیرنده 72 درصد از درآمد بهمن ماه این شرکت بود.

شرکت فولاد خوزستان در بهمن ماه از فروش محصولات در بازار صادراتی به درآمد 2 هزار و 189 میلیارد تومانی دست یافت و از ابتدای سال مالی نیز توانست به درآمد 17 هزار و 496 میلیارد تومانی از این بازار دست پیدا کند.

میزان سرمایه‌‌ای که این شرکت فولادی تا بهمن ‌ماه به ثبت رسانده؛ برابر با 19 هزار میلیارد تومان است. در همین راستا این شرکت فولادی میزان درآمدی که در بهمن ماه از خود بر جای گذاشت؛ نسبت به میانگین درآمدی طی 10 ماه گذشته 31 درصد بالاتر بود.

عملکرد درآمدی فولاد خوزستان در بهمن ماه

شرکت فولاد خوزستان میزان درآمد ماهانه‌‌ای که در این دوره از خود بر جای گذاشت؛ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بالغ ‌بر 2 هزار و 728 میلیارد تومان (55 درصد) افزایش پیدا کرد. در همین حال درآمد ماهانه‌ای که این شرکت فولادی در بهمن ماه از خود بر جای گذاشت نسبت به ماه گذشته 47 درصد افزایش را تجربه کرد.

«فخوز» از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن ماه از فروش محصولات در بازار صادراتی میزان درآمدی که شناسایی کرد؛ برابر با 17 هزار و 496 میلیارد تومان است. میزان درآمدی که «فخوز» در دوره مشابه سال گذشته از بخش صادراتی شناسایی کرد؛ برابر با 16 هزار و 155 میلیارد تومان بود که در 11 ماه سپری‌ شده از سالجاری با رشد 8 درصدی همراه بود.

همانطور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید؛ شرکت فولاد خوزستان طی 2 ماه گذشته با اُفت درآمدزایی همراه بود، اما در بهمن ‌ماه توانست به این روند پایان دهد و به درآمد 7 هزار و 722 میلیارد تومانی دست پیدا کند. بر اساس نمودار فوق «فخوز» در اکثر ماه‌های گذشته نسبت به درآمدهای سال گذشته افزایش درآمد قابل‌توجهی را پشت سر گذاشته است.

بیشترین میزان درآمدی که فولاد خوزستان از فروش محصولات خود به دست آورد؛ مربوط به فروش محصول «بلوم، بيلت» در بازار داخل کشور با 3 هزار و 31 میلیارد تومان بود. در همین راستا «فخوز» در این دوره ماهانه محصولات گندله، بلوم و بیلت، اسلب را در سبد کالایی خود قرار داده بود که بلوم و بیلت و اسلب در بازار صادراتی نیز به فروش رسید.

نرخ فروش «بلوم و بيلت صادراتی» در بهمن ماه نزدیک به 19 میلیون تومان در ازاء هر تن مورد معامله قرار گرفت و همچنین نرخ فروش این محصول نسبت به ماه گذشته 2 درصد افزایش پیدا کرد و نرخ فروش این محصول در بازار داخل کشور نیز 19 میلیون و 734 هزار تومان به ثبت رسید.

روند فروش محصولات فولاد خوزستان

«فخوز» در بهمن ماه سالجاری 405 هزار تن از محصولات خود را در بازار داخلی و صادراتی به فروش رساند که نسبت به دی ماه 40 درصد افزایش پیدا کرد که بیشترین مقدار فروش ماهانه مربوط به بازار داخلی با 286 هزار تن بود. پرفروش‌ترین محصول «فخوز» در بهمن ماه به فروش بلوم، بیلت در بازار داخلی تعلق گرفت.

«فخوز» از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن ماه مقدار فروش تجمیعی خود را  3 میلیون و 729 هزار تن اعلام کرد. همچنین مقدار فروش این شرکت فولادی در بازار داخل کشور برابر با 2 میلیون و 793  هزار تن بود و در بازار صادراتی نیز 935 هزار تن از محصولات خود را  به فروش رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *