فروش 915 هزار تنی «کگل» در بهمن ‌ماه

شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ ماه سال 1402 که در اسفند ماه در سامانه کدال برای سهامداران منتشر کرد؛ میزان درآمدزایی که از فروش محصولات تولیدی خود در 11 ماهه گذشته به دست آورد را برابر با 4 هزار و 666 میلیارد تومان به ثبت رساند. همچنین از ابتدای سال مالی تاکنون نیز توانست به درآمد تجمیعی 58 هزار و 479 میلیارد تومانی برسد.


به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ درآمد ماهانه‌ای که «کگل» در بهمن‌ ماه سالجاری به ثبت رساند؛ مربوط به فروش آنها در بازار داخل کشور بود. در همین راستا از ابتدای سال مالی تاکنون بیشترین تمرکز «کگل» مربوط به بازار داخلی است و از فروش محصولات در بازار صادراتی به درآمد 3 هزار و 129 میلیارد تومان در 11 ماه گذشته رسیده است.
«کگل» میزان درآمدی که در بهمن‌ ماه سالجاری از فروش محصولات خود به دست آورد؛ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش 19 درصدی همراه بود و طی 6 ماه گذشته نیز این روند افزایشی ادامه‌دار بوده است. این شرکت معدنی میانگین درآمدی که در این دوره 10 ماهه کسب کرد؛ 5 هزار و 396 میلیارد تومان بود.

بیشترین درآمدزایی شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر در بهمن‌ ماه سالجاری از فروش محصول گندله بود که می‌توان گفت 99 درصد از فروش بهمن ‌ماه این شرکت را در اختیار داشته و مابقی مبلغی که «کگل» به دست آورده؛ مربوط به مابقی محصولات (کنسانتره سنگ‌آهن و گندله ریزدانه) بوده است.
درآمد صادراتی شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر از ابتدای سال مالی تاکنون مربوط به فروش گندله و کنسانتره سنگ‌آهن بوده که بیشترین سهم درآمدزایی در بازار خارجی مربوط به گندله با 2 هزار و 720 میلیارد تومان است.
شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر در پایان بهمن‌ ماه سالجاری مقدار فروش ماهانه خود را برابر با 915 هزار تن به اطلاع سهامداران رساند. از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار فروش این شرکت 13 میلیون و 322 هزار تن به ثبت رسیده است. بیشترین مقدار فروش ماهانه «کگل» در بهمن‌ ماه متعلق به محصول گندله در بازار داخل کشور با 902 هزار تن بود.

معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *