برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

​مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی در راستای اهداف سازمانی و آمادگی هرچه بیشتر تیم مقابله با آلودگی نفتی و محیط زیست دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در مقابله با شرایط بحرانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد .

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، برگزاری این مانور را از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و گفت: براساس مفاد کنواسیون های بین المللی، کشورهای عضو کنوانسیون ملزم به آمادگی لازم برای مقابله با شرایط اضطراری به منظور جلوگیری از بروز آسیب به محیط زیست دریایی هستند.

فائزه قدیری در تشریح مانور افزود: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده،پس از اعلام وقوع آلودگی در اسکله دلفین بندر نوشهر از سوی کشتی و مرکز هماهنگی اضطرار دریایی،بی درنگ گروه های مقابله با آلودگی از طریق بارج پاک بوم ۳ و یدکش ولشت به محل حادثه اعزام و پس از مهار آلودگی از طریق بوم دریایی، نسبت به جمع آوری آلودگی با اسکیمر اقدام نمودند.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران یادآور شد: اهداف از پیش تعیین شده این مانور همانند اجرای الزامات قوانین ملی و بین المللی،حصول اطمینان از آمادگی گروه های عملیاتی،استفاده از توان همیاران ناجی و بالابردن سطح آگاهی دریانوردان و اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست دریایی بطور کامل محقق شد.

    گفتنی است این مانور با بهره گیری از شناورهای خدماتی شامل شناورهای یدک کش علم کوه و ولشت ،بارج مقابله  با آلودگی پاک بوم ۳،بارج شهید خدادادی،قایق های تندر و همیار ناجی و با همکاری و مشارکت اداره های ایمنی و حفاظت دریایی،عملیات دریایی، حراست،روابط عمومی، یگان حفاظت وHSE  در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *