ایجاد خط منظم کشتیرانی بندر امیرآباد – ترکمن باشی

مدیر کل بنادر ودریانوردی امیرآباد گفت : آمادگی کامل داریم تا جهت تقویت تبادل کالا بین بنادر امیرآباد و ترکمن باشی خط منظم کشتیرانی راه اندازی گردد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمد علی موسی پور که پنجشنبه25 بهمن ماه 1402 میزبان هیاتی تجاری  از ترکمنستان بود، اظهار داشت: با توجه به سفر اخیر مقامات ایرانی با حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به کشور ترکمنستان و عقد تفاهم نامه همکاری فیمابین  در جهت تقویت تبادل کالا و ترانزیت مایل به برقراری خط منظم کشتیرانی هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در آغاز این نشست به معرفی توانمندیها و پتانسیل بندر امیرآباد پرداخت و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی و ارتقاء توان عملیاتی این بندر را تشریح کرد و افزود با توجه به ظرفیت ترانزیتی منطقه ، وجود زیرساخت های مناسب دو بندر امیرآباد و ترکمن باشی مایل به گسترش همکاری ها ، فعال سازی مسیر دریایی و افزایش حجم مبادلات تجاری از طریق مسیر دریایی هستیم

وی در ادامه فرصت های سرمایه گذاری بندر امیرآباد را برای مهمانان تشریح کرد و افزود: از سرمایه گذاری مشترک در حوزه لجستیکی استقبال میکنیم و حاضر به همکاری هستیم.

موسی پور گرجی در ادامه از تعرفه های مترتب بر کالا و خدمات و تخفیفات گمرکی سخن گفت‌ و برای برگزاری نشست های مشترک کارشناسی بصورت حضوری و وبیناری و تشکیل کارگروه مشترک دریایی و بندری اعلان آمادگی کرد.

نماینده ترکمنستانی ضمن تقدیر از پذیرش مدیر کل بندر امیرآباد و برگزاری این نشست، علاوه بر معرفی توانمندیها  و فرصت های همکاری اظهار داشت با عنایت به اینکه در حوزه دریایی اقدامات خوبی را در زمینه ساخت و تعمیرات اسکله ،کشتی های تجاری، مسافری و فله خشک انجام داده ایم ، می توانیم در پذیرش کشتی ها و کالا هایی که به ترکمنستان حمل می شود بسته به نوع کالا و میزان تناژ آن تخفیفات قابل توجهی را اعمال کنیم.

در پایان این نشست ضمن بررسی چالش های پیش رو از جمله تراز آب دریای خزر و تاثیر آن بر بارگیری کامل کشتی ها و تردد آنها در دریای خزر ، سوالاتی از سوی طرفین مطرح و پاسخ داده شد و از مجموعه بندری امیرآباد بازدید بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *