تردد شناورهای تجاری در بندر امیرآباد از مرز 1050 فروند گذشت

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با ارائه خدمات مطلوب و ایمنی در مسیر تردد شناورها از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 1050 فروند شناور های تجاری به بندر امیرآباد تردد داشتند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمدعلی موسی پور گرجی با اعلام این خبر افزود در سال جاری با رشد 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 1050 فروند شناور به بندر امیرآباد تردد نمودند که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت : یکی از مولفه های مهم بندر امیرآباد دارا بودن 15 پست اسکله جهت پهلوگیری انواع شناورها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری می باشد که در کنار تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد به ثبت برسد.

محمدعلی موسی پور  همچنین به دانش و توان نیروهای مجرب این بندر خصوصا در زمینه تخصصی دریایی اشاره کرد که با رصد و پایش به موقع مسیرها، نقشه ها و  اقدامات لازم توانسته اند زمان انتظار کشتی ها را کاهش داده و علاوه بر خدمات مطلوب میزان رضایت مشتریان ، صاحبان کالا و مالکان کشتی را به همراه داشته باشد.

  وی در ادامه به بخش دیگری از خدمات ارائه شده و آمار عملکردی در سال جاری پرداخت و از هیدروگرافی 7 میلیون و 500 هزار متر مربعی ، رشد 14 درصدی فعالیت نمایندگی کشتیرانی ها و عملیات بازرسی نسبت به مدت مشابه سال قبل ، میانگین آماده به کاری ۱۰۰ درصدی علائم کمک ناوبری جهت ایمنی دریانوردی در آبهای تحت پوشش ، 91 درصدی تجهیزات دریایی و همچنین ۹۹ درصدی تجهیزات مخابراتی خبر داد.

مدیر کل بندر امیرآباد در پایان به برنامه ریزی و اقدام جهت  لایروبی منظم کانال های دسترسی و حوضچه های بنادر امیرآباد و نکا اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل از رشد 7 درصدی برخورداریم و از وظایف لازم الاجرا ما ایجاد مسیر امن برای تردد کشتی ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *