اپلیکیشن «باران» خدمتی دیگر از بانک کشاورزی

بانک کشاورزی در راستای تکریم ارباب‌رجوع و جهت صرفه‌جویی در وقت مشتریان؛ خدمات غیرحضوری  را راه‌اندازی کرده است. در همین راستا سامانه «باران» بانک کشاورزی این امکان را فراهم کرده تا ذینفعان این بانک از خانه یا محل کار خود به حساب‌های بانکی‌شان دسترسی داشته و هر گونه تراکنشی را بدون حضور در بانک انجام دهند.

به گزارش اختصاصی پایگاه «خبری اقتصاد ملت»؛ پیش از راه‌اندازی بانکداری دیجیتال؛ مشتریان بانک‌ها برای هر عملیات بانکی اعم از افتتاح‌حساب، واریز پول، اخذ تسهیلات، وصول چک و … باید در شعب بانک‌ها ساعت‌ها در صف منتظر می‌ماندند تا هر کدام از خدمات فوق را انجام دهند. در این میان گاهی با قطعی اینترنت و یا قطع ارتباط با شعبه مرکزی کار به تعویق می‌افتاد. این مشکلات در روزهای آغازین و پایانی هر ماه و یا ماه‌های  پایانی سال شدت بیشتری می‌گرفت. از سوی دیگر اقشار مختلف در هر گروه سنی این موضوع را بارها تجربه می‌کردند و از همه بدتر افراد میانسال و یا روستاییان که به شعب بانک‌ها در محل زندگی‌شان دسترسی نداشتند؛ بیش از سایر گروه‌ها با این مشکل مواجه بودند، اما این معضل چند سالی است با ورود بانکداری مبتنی بر موبایل برطرف شده است.

در همین خصوص امروزه یکی از شیوه‎های نوین که در عرصه خدمات بانکی موردتوجه اساسی مشتریان نظام بانکی قرار گرفته؛ ارائه خدمات مالی‌وبانکی با استفاده از تلفن‎های‌همراه است. با آنکه از عمر استفاده از تلفن‎های‌همراه برای انجام عملیات بانکی‌ومالی چند سالی نمی‌گذرد، اما در این مدت کوتاه پیشرفت‌های مهمی در این خصوص صورت گرفته است و روز به روز هم  بر تعداد کاربران استفاده‌کننده از این نرم‎افزارها و اپلیکیشن‌ها افزوده می‌شود. در همین راستا بانکداری مبتنی بر موبایل یا موبایل بانکینگ یکی از شیوه‌های پذیرش تکنولوژی است که امکان دستیابی مشتریان به حساب‎هایشان را به صورت آنلاین فراهم کرده و از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه است.

همین که مردم از مراجعه مستقیم به بانک و خودپردازها خودداری کرده و امور بانکی خود را با استفاده از تلفن‌همراه انجام می‎دهند؛ بسیاری از مشکلات آلودگی‎های صوتی و محیطی و ترافیک‎های خسته‌کننده به پایان خواهد رسید. قطعا استفاده از برنامه اختصاصی بانک موردنظر، اینترنت، موبایل و خودپردازها برای انجام امور بانکی باعث رشد نظام بانکداری خواهد شد. در همین راستا در سیستم بانکداری موبایلی هزینه‎های نظام بانکی نسبت به بانکداری سنتی به طور چشمگیری کاهش می‎یابد و سرعت خدمت‎رسانی نیز بالا می‌رود.

در همین راستا بانک کشاورزی نیز برای افزایش خدمت‌رسانی به ذینفعانش؛ اپلیکیشن «باران» را طراحی و در اختیار مشتریان خود قرار داده است. بنابراین از این پس دیگر نیاز نیست کشاورزان برای عملیات بانکی خود اعم از وصول چک، دریافت‌وجه فروش محصولاتشان، دریافت تسهیلات و حتی افتتاح‌حساب به شهر نزدیک محل سکونتشان مراجعه کنند و یا ساعت‌ها در داخل شعب در صف انتظار بمانند. اپلیکیشن «باران» توسط بانک کشاورزی راه‌اندازی و به مشتریان این بانک تخصصی ارائه شده است تا همه این مراحل سخت برای دسترسی به خدمات بانکی تسهیل شود و از سوی دیگر مشتری کاربری سریع، ساده و امنی را تجربه کند. این در حالی است که اپلیکیشن «باران» بانک کشاورزی برای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال به صورت غیرحضوری توسعه داده شده است تا مشتریان از حضور فیزیکی در شعب بی‌نیاز شوند.

حسین امین‌زاده معاون فناوری بانک کشاورزی درباره امنیت این اپلیکیشن و نرم‌افزار بانکی با تاکید بر اینکه امنیت همواره یک اولویت برای بانک کشاورزی به شمار می‌رود، می‌گوید: تمامی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها با دقت و حساسیت بالایی مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند تا حفره‌های امنیتی آن رصد شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از نفوذ و هک صورت بگیرد و مشتریان سیستم بانکی کمترین آسیبی نبینند.

وی درباره خدمات بانکی الکترونیکی، احراز هویت مشتریان را یکی از نکات اصلی و کلیدی عنوان کرد و گفت: مشتریان برای یک‌بار احراز هویت می‌شود و در این سامانه‌ها بیش از 50 نوع خدمات مختلف بانکی به روش‌های دیجیتالی و الکترونیکی به مشتریان ارائه می‌شود. این در حالی است که برنامه‌های کاربردی؛ از نرم‌افزار بانک‌ها مستقل هستند، اما با آن هماهنگی لازم را داشته و مدام از نظر امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گفته وی در ابربرنامه کاربردی «باران» سه خدمت جدید الکترونیکی ارائه می‌شود و این نرم‌افزار اینترنتی بانک کشاورزی از طریق این اپلیکیشن به مشتریان ارائه خواهد شد.

گفتنی است تاکنون بیش از 40 هزار نصب برنامه کاربردی باران توسط مشتریان انجام شده است و ارائه این اپلیکیشن از طریق بازار نیز به زودی صورت می‌گیرد که باعث افزایش قابل‌توجه تعداد نصب اپلیکیشن خواهد شد.

این اپلیکیشن که با خدماتی نظیر احرازهویت و افتتاح‌حساب غیرحضوری، دریافت تسهیلات غیرحضوری، انتقال‌وجه هوشمند (حسابی، کارتی، پایا، ساتنا و پل)، موجودی و صورتحساب همزمان با نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی رونمایی شده بود؛ 11 قابلیت کاربردی جدید را در نسخه جدید به خدمات خود اضافه کرده است.

قابلیت‌ها و خدمات جدید اپلیکیشن «باران» بانک کشاورزی شامل مدیریت تسهیلات و ضمانتنامه‌ها، پرداخت اقساط تسهیلات، استعلام و پرداخت قبوض (قبوض موبایل، تلفن، برق و گاز)، خدمات رمز پویا (استعلام، فعالسازی، غیرفعالسازی و رفع انسداد)، انسداد کارت، ذخیره و بازیابی داده‌های پرکاربرد، استعلام پایا و ساتنا، تاریخچه عملیات، گزارش پرداخت، افزودن و حذف حساب و کارت و ارتقاء سطح کاربر به سطح 2 به منظور افزایش سقف تراکنش‌ها (قبل و بعد از لاگین) است.

در همین خصوص مشتریان بانک کشاورزی می‌توانند برای دریافت نسخه جدید اپلیکیشن «باران» این بانک به آدرس‌هایhttps://baran.bki.ir  برای دریافت نسخه وب اپلیکیشن (PWA)و  https://bkidownload.ir/mb/baran.apk  برای دریافت نسخه سیستم عامل اندروید مراجعه کنند.

گفتنی است ۱۷۰۰ شعبه و ۱۵ هزار کارمند برای ارائه خدمات به ۳۰ میلیون مشتری بانک کشاورزی نیاز به تحول دیجیتال جهت سرعت‌دهی در خدمات‌دهی به صورت غیرحضوری را برای این بانک تخصصی امری مهم و ضروری قلمداد کرده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *