رکوردزنی‌‌های متوالی «شاراک» به آذر ماه رسید

شرکت پتروشیمی شازند در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذر ماه سالجاری میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات خود در این دوره ماهانه شناسایی کرد؛ مبلغی برابر با 2 هزار و 785 میلیارد تومان بود. «شاراک» طی 9 ماه سپری ‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد تجمیعی خود را 21 هزار و 443 میلیارد تومان به ثبت رساند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری « اقتصاد ملت »؛ میزان درآمدی که پتروشیمی شازند در نهمین ماه سالجاری به ثبت رساند؛ از فروش محصولات در2 بازار داخل و خارج از کشور بود. در همین راستا «شاراک» بیشترین درآمد را از فروش محصولات در بازار داخل کشور با مبلغ یک‌هزار و 839 میلیارد تومان شناسایی‌ کرد، درآمدهای بازار داخلی 66 درصد از کل درآمدها را در برگرفته بود و همچنین این شرکت پتروشیمی توانست از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز 946 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد.

درآمدهای ماهانه «شاراک» از سال مالی گذشته تاکنون

در همین راستا درآمد ماهانه‌ای که شرکت پتروشیمی شازند در آذر ماه سالجاری از خود بر جای گذاشت؛ روند صعودی را از اواسط تابستان تاکنون ادامه داده است؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت این شرکت در سالجاری برای سومین بار متوالی رکورد درآمدزایی خود را ارتقاء بخشیده است. این شرکت پتروشیمی همچنین نسبت به ماه گذشته 4 درصد افزایش را شاهد بود و نسبت به درآمدی که در دوره مشابه سال گذشته به ثبت رساند؛ با 42 درصد رشد همراه بود.

درآمدهای تجمیعی «شاراک» طی 9 ماه گذشته (منتهی به اسفند ماه 1402) نیز 23 درصد افزایش پیدا کرد. همچنین میزان درآمدی که «شاراک» در آذر ماه به ثبت رساند؛ 19 درصد بالاتر از میانگین درآمدی طی 8 ماه گذشته بود.

همانطور که گفته شد؛ پتروشیمی شازند در آذر ماه سالجاری بیشترین درآمدزایی را از فروش محصولات در بازار داخل کشور با یک‌هزار و 839 میلیارد تومان داشت و در بازار داخل کشور عنوان درآمدزاترین محصول را «پلی‌پروپیلن» با 353 میلیارد تومان به خود اختصاص داد که نرخ فروش آن در این دوره 51 میلیون تومان به ازاء هر تن بوده است.

«شاراک» در نهمین ماه سپری ‌شده از ابتدای سالجاری از فروش محصولات در بازار صادراتی 946 میلیارد تومان درآمد کسب کرد و بیشترین درآمد ارائه ‌شده در این بازار نیز مربوط به فروش «هيدروکربور 80 A» بود که 445 میلیارد تومان است.

در همین راستا پتروشیمی شازند طی 9 ماه گذشته درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آورد؛ بالغ ‌بر 5 هزار و 578 میلیارد تومان بود که 26 درصد از کل درآمدهای تجمیعی این شرکت را در برگرفت. این در حالی است که درآمدزاترین محصولی که «شاراک» از ابتدای سال مالی تاکنون توانست به ثبت برساند؛ مربوط به «هيدروکربور 80 A» بود.

روند مقدار فروش پتروشیمی شازند (اراک)

«شاراک» همچنین مجموع فروش محصولات خود را در این دوره یک ‌ماهه بالغ ‌بر 79 هزار و 626 تن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار فروش محصولات این شرکت 700 هزار و 521 تن بود. همچنین محصولاتی که در این دوره 9 ماهه به فروش رسید؛ نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش پیدا کرد.

در همین حال بیشترین مقدار فروش «شاراک» در آذر ماه از بخش فروش در بازار داخلی بود که برابر با 50 هزار و 263 تن از محصولات را به فروش رساند. همچنین بیشترین محصول فروش رفته در بازار داخلی متعلق به محصول «پلی‌اتیلن سنگین» با 7 هزار و 498 تن بود که نرخ فروش آن 41 میلیون تومان در ازاء هر تن به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش مقدار فروش محصولات پتروشیمی شازند در بازار صادراتی با افزایش 90 درصدی همراه بود. لازم به ذکر است که در این دوره شرکت پتروشیمی شازند بیشترین مقدار فروش محصولات در بازار صادراتی را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند. «شاراک» همچنین در این دوره موفق به فروش 29 هزار و 363 تن محصول شد.

در همین راستا پرفروش‌ترین محصولی که شرکت پتروشیمی شازند در بازار صادراتی به فروش رساند؛ مربوط به «هيدروکربور۸0 A» با 13 هزار و 375 تن بود که نرخ فروش این محصول برای فروش خارج از کشور 32 میلیون و 423 هزار تومان به ازاء هر تن به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *