برگزاری جلسه تحلیل بازارگردانی نماد کنور توسط تامین سرمایه تمدن

جلسه تحلیل بازارگردانی نماد کنور توسط شرکت تامین سرمایه تمدن بعنوان بازارگردان با حضور دکتر مسعود بابایی معاونت مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبانور و جمعی از فعالان بازارسرمایه  برگزار گردید.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ؛ در این نشست مسعود بابایی معاونت مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبانور در خصوص طرح های توسعه مهم شرکت گفت : طرح تولید 2 میلیون تن کنستانتره گلالی می باشد که پیش بینی می گردد تا زمستان 1404 به بهر برداری برسد. خوراک این طرح توسط معدن گلالی تامین خواهد شد. بدین منظور با اکتشافات جدید، برنامه استخراج سالیانه سنگ از معدن گلالی از 500هزار تن سالیانه فعلی به 4 میلیون تن در سال 1405 خواهد رسید.

وی افزود :  صبانور مالک 70درصد شرکت صبا امیدغرب خاورمیانه می باشد. این شرکت طرح تولید 1میلیون تن گندله را در منطقه شهرک کردستان در دست اقدام دارد که پیشرفت فیزیکی ان حدود 52 درصد است و پیش بینی می شود تا پاییز سال آینده به بهره برداری برسد. خوراک این طرح از کنستانتره شهرک کردستان تامین خواهد شد.

مسعود بابایی معاونت مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبانورتصریح کرد : طرح توسعه افزایش 2 میلیون تنی کنستانتره در شهرک کردستان و حل مشکل تامین آب در منطقه شهرک با انعقاد قرارداد 10 ساله تصفیه فاضلاب بیجار از دیگر طرح های شرکت می باشد .

وی افزود : شرکت صبانور تاکنون بالغ بر 700میلیارد تومان در زمینه اکتشافات هزینه کرده است هر چند میزان ذخایر قطعی جدید شرکت هنوز مشخص نشده است ولی برآوردها از افزایش حداقل دوبرابری ذخایر شرکت خبر می دهد.

مسعود بابایی یادآور شد : صبانور  مالک 30درصد صنایع فولاد کردستان می باشد که طرح 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی و 1 میلیون تنی نورد گرم را در دست احداث دارد وشرکت  به منظور تنوع بخشی به سبد محصولات خود و تکمیل زنجیره فولاد، اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت نموده است.

معاونت مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبانور در پایان گفت : کنور مالک 60درصد شرکت معدن کار باختر می باشداین شرکت استخراج از 4 معدن فعلی را برعهده دارد و با توجه به افزایش استخراج سالیانه در سال های پیش رو علی الخصوص در معدن گلالی، با افزایش حجم فعالیت روبرو خواهد شد. همینطور جهت بهره برداری از معدن جانجا که قراردادی به ارزش 1،700 میلیارد تومان به مدت سه سال دارد، تجهیزات موردنیاز تهیه شده است.

در این جلسه پس از ارائه تحلیلی از شرکت صبانورتوسط فرشته تکسیبی کارشناس مدیریت تحلیل و مطالعات اقتصادی تامین سرمایه تمدن ، توضیحات تکمیلی در زمینه فعالیت ها و طرح های توسعه شرکت توسط معاونت مالی آن مطرح گردید و در انتهای جلسه نیز ، پرسش و پاسخ برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *