ساخت ۵۰ شناور از سوی صنایع داخلی

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و خدمات وابسته گفت: سال آینده بندر چابهار به ریل متصل می‌شود.

به گزارش اقتصاد ملت؛ مهرداد بذرپاش با بیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های توسعه دریا محور از سوی رهبر معظم انقلاب عزم تازه‌ای در دولت شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: در خصوص اجرای ابلاغیه رهبری تصمیمات خوبی در دولت اتخاذ شده است که با توجه به نقش محوری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص این وزارت‌خانه اقدامات لازم را آغاز کرده است.

وی به هماهنگی و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل دریایی در رابطه با ابلاغیه توسعه دریا محور اشاره کرد و افزود: قرارداد ساخت ۵۰ فروند شناور با استفاده از توان داخلی و تامین مالی از منابع وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی منعقد شده است که طی آن ظرفیت‌های مسافری و باری در بخش دریایی کشور افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به تعداد شناورهای ملکی در اختیار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران، ناوگان دریایی کشور ناوگان بزرگی قلمداد می‌شود اما متاسفانه به علت فشار تحریم‌ها این ظرفیت تحت فشار بود که البته روز به روز به مشتریان بین‌المللی آنها افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تحریم برخی قراردادهای خارجی رسانه‌ای نمی‌شوند گفت: شرکت‌های خارجی از تحریم‌ها نگران هستند بنابراین قراردادها اطلاع رسانی‌ای در این خصوص صورت نمی‌گیرد.

بذرپاش در ادامه اظهارات خود به موضوع توسعه بندر چابهار پرداخت و خاطر نشان کرد: فاز اول این بندر که از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال ساخت است رو به اتمام است همچنین قرارداد با طرف هندی نیز علی‌رغم برخی موانع حقوقی در حال پیگیری است.

وی افزود: اتصال بندر چابهار به خط آهن زاهدان امری راهبردی است که امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد و این بندر مهم بین‌المللی در امتداد کریدور شمال-جنوب قرار گرفته و جایگاه آن نسبت به وضعیت فعلی چند پله صعود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *