۴۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش‌خصوصی امضا می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: فردا (سه‌شنبه) ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بندری و دریایی امضا می‌شود.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ علی‌اکبر صفایی که در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دولت در حال تدوین سازوکار اجرایی اقتصاد توسعه دریامحور است چه آنکه این بخش یکی از پیشران‌های اقتصاد است.

وی با اشاره به لایروبی خلیج گرگان، نیز افزود: اواخر سال گذشته این خلیج در حال از بین رفتن بود که با حضور رئیس جمهوری که با قایق در منطقه حضور یافت و دستور وی، یک میلیون و ۴۶۰ هزار مترمکعب لایروبی در این منطقه انجام شده و آب قابل توجهی به سمت خلیج گرگان گسیل شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: فردا (سه‌شنبه) در راستای توسعه بخش دریایی کشور حدود ۳۰ قرارداد بندری و دریایی به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی به امضاء می‌رسد.

وی درباره سرانجام قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار و دلایل تاخیر در امضای این قرارداد نیز خاطر نشان کرد: طی هفت هشت ماه گذشته واقعا همکاران ما تلاش بسیار زیادی داشته‌اند و هم‌اکنون متن قرارداد از نظر فنی تمام شده و در اختیار مراجع ذی صلاح است.

صفایی ادامه داد: دلیل تأخیر در امضای قرارداد نیز یک سری موارد است که سازمان بنادر و دریانوردی در نظر داشته است، از سوی دیگر هماهنگی برای حضور مقامات بلند پایه مشکل است و امیدواریم قرارداد بعد از تصویب از سوی مراجع ذی‌صلاح اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین یادآور شد: تا ۳۰ آبان ماه امسال تجارت دریا برد ۱۵۳ میلیون و ۶۴۶ هزار تُن بوده است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری امارات و عمان در بندر چابهار بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در حال انجام است، اما اسم سرمایه‌گذار‌های خارجی را نمی‌توانیم بیاوریم. اگر آمریکایی‌ها کر و کور شوند، آن زمان می‌توانیم اسم سرمایه‌گذار‌ها را بیاوریم.

صفایی خاطرنشان کرد: بندر مکران پس از بندر چابهار، دومین بندر بزرگ است که در این منطقه مطالعات امکان‌سنجی انجام شده و پس از آن برنامه داریم که تا پایان سال آینده، کار اجرایی در این بندر انجام شود.

وی افزود: در حوزه دریایی در حالی که تا پیش از این تنها ۱۲ شرکت کارگزار دریایی داشتیم، با تلاش‌های انجام‌شده در دو سال گذشته، شرکت‌های کارگزاری دریایی به ۳۱ شرکت رسیدند. این فضای کسب‌وکار می‌تواند رونق خوبی در زمینه ایجاد شغل ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *