ایران در جمع پنج کشور تولیدکننده اکسترودر پتروشیمی

با ساخت تجهیز فوق تخصصی اکسترودر صنعت پتروشیمی به دست توانای متخصصان داخلی، ایران به جمع پنج کشور تولید کننده این تجهیز در جهان پیوست.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک ؛ مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: تجهیز فوق تخصصی اکسترودر در حالی تولید شد که به بهانه تحریم‌ها و به دلیل پیچیدگی‌های طراحی و آلیاژی که تنها در اختیار چهار کشور بود، این تجهیز در اختیار ایران قرار نمی‌گرفت.
خلیل نیا افزود: با انحصار شکنی متخصصان داخلی، ایران در جمع پنج کشور تولید کننده اکسترودر پتروشیمی قرار گرفت.
اکسترودر واحد LLDPE از جمله تجهیزات فوق تخصصی صنعت پتروشیمی است که در تولید محصول نهایی صنایع پتروشیمی و تبدیل پودر پلیمر به گرانول کاربرد دارد.
او گفت: تجهیز فوق تخصصی اکسترودر به دلیل پیچیدگی‌های طراحی و آلیاژی که فقط در اختیار ژاپن، آلمان، ایتالیا و آمریکا بود.
مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: اکسترودر موجود در شرکت پتروشیمی شازند مدت هفت سال غیر عملیاتی شده بود که با تلاش متخصصان داخلی این شرکت و شرکت‌های دانش بنیان مهندسی معکوس شد و پس از اجرای همه مراحل آزمایش کیفیت و آزمون‌های تخصصی به صورت عملیاتی در حال تولید محصول نهایی است.
خلیل نیا گفت: نمونه‌های خارجی اکسترودر ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو معادل بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح جهانی قیمت دارد که نمونه ساخت ایران با هزینه ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و از نظر کیفیت هم عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. او تأکید کرد: دانش فنی و تخصصی انباشته در شرکت پتروشیمی شازند از قابلیت حل مشکلات و تولید تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز صنایع پتروشیمی برخوردار است.
پتروشیمی شازند سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات شیمیایی، پلیمری و سوخت‌های هیدروکربنی را تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *