سهم ۷۰ درصدی شرکت نفت سپاهان در صادرات روغن پایه کشور

شرکت نفت سپاهان با تولید ۲ گرید روغن پایه و انواع روغن موتور علاوه بر سهم ۷۰ درصدی صادرات روانکارهای صنعتی کشور؛ سهم ۲۵ درصدی بازار روغن موتور کشور را نیز از آن خود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» ؛ فرهاد امین‌دهقان مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در اولین نشست خبری خود که در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا برگزار شد؛ با تاکید بر اهمیت بازار منطقه اوراسیا، از برنامه‌‌های این شرکت برای ورود و توسعه بازار فروش محصولات خود در کشورهای این منطقه خبر داد.

امین‌دهقان در خصوص عملکرد مالی شرکت نفت سپاهان در بورس اشاره کرد و افزود: گزارش عملکردی ۶ ماهه شرکت نفت سپاهان مثبت بوده است؛ به گونه‌ای که در گزارش سه ماهه اخیر رشد ٧ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه شرکت نفت سپاهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن پایه است که ٧٠ درصد بازار صادرات را در اختیار دارد، در خصوص تامین ارز موردنیاز این مجموعه برای واردات با نرخ نیمایی ۳۶ هزار تومانی گفت: خوراک این مجموعه از طریق بورس کالا و با نرخ مشخص تهیه می‌شود.

امین‌دهقان درباره نوسانات نرخ ارز نیز گفت: نرخ فروش نفت سپاهان نرخی است که با پایه صنعتی انجام می‌گیرید و نوسانات نرخ ارز تاثیری در سهام شرکت ندارد، اما در رابطه با واردات مواداولیه وابسته به نرخ ارز هستیم که تاکنون مشکلی در این زمینه شرکت را تهدید نکرده است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با تاکید بر اینکه این شرکت معادل ۴ همت برای بهبود وضعیت توزیع روغن موتور در کشور سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: هم‌اکنون محصولات این شرکت شامل برندهای «اسپیدی»، «مگلوب» و «آتا» از طریق شبکه‌های مویرگی شرکت کیمیا اسپیدی به‌ صورت مستقیم در سراسر کشور توزیع می‌شود که تمامی محصولات برای تائید اصالت مجهز به کد رهگیری شدند.

«آتا» برند جدید محصولات روغن موتور شرکت نفت سپاهان است که به گفته مدیرعامل این شرکت برای عرضه در کشورهای شمال ارس و استان‌های شمال‌غربی کشور وارد بازار شده است.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت نفت سپاهان علاوه بر موارد فوق پروژه تولید روغن سبز با هدف بهبود وضعیت آلایندگی‌های ناشی از احتراق را نیز در دستور کار خود قرار داده است؛ پیشرفت فیزیکی این طرح را ۳۰ درصد اعلام و پیش‌بینی کرد که این طرح تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل نفت سپاهان در ادامه در خصوص چالش‌های موجود در تامین ادتیوها گفت: هر پارت روغن موتور که وارد می‌شود؛ مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرد و از لحاظ کیفیت مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در مورد همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به برگزاری جلساتی با استاندار اصفهان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا واحد تحقیق‌وتوسعه شرکت نفت سپاهان بتواند در این مجموعه با جلسات و پیش‌نویس قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری داشته باشد.

وی در پایان پیش‌بینی سود نفت سپاهان تا پایان سال و عملکرد ٩ ماهه شرکت و میزان تحقق سودآوری این مجموعه گفت: در عملکرد شش ماهه میزان سودآوری ۵ درصد بالاتر از بودجه تعیین شده بوده و در حال حاضر میزان سودآوری شرکت بالاتر از ٩ درصد است که امیدواریم این روند تا پایان سالجاری نیز ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *