عملکرد مناسب فولاد سنگان در گذار از روابط عمومی سنتی به مدرن

 مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به رویکردهای مختلف روابط عمومی‌ها در سازمان، در خصوص ارتباط روابط عمومی و رسانه گفت: مسیر حرکت روابط عمومی‌ها باید به سمت یکی شدن با رده‌های مختلف سازمان باشد تا با ایفای نقش واسط و تسهیل‌گر بتوانند رابطه‌ای دو سویه بین بدنه سازمان و جامعه برقرار کنند.

به گزارش پایگاه خبری “ اقتصاد ملت ” ؛ ایمان یعقوبی بیان کرد: فولاد سنگان تا به امروز با همراهی رسانه‌ها توانسته است به عنوان یک برند مطرح در سطح ملی بدرخشد و این تعامل و همکاری دو سویه، عامل مهمی در انعکاس عملکرد و دستاوردهای این شرکت بوده است.

وی افزود: تمرکز ما در روابط عمومی بر برندسازی است و هر رسانه می‌تواند نماینده‌ای برای شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان باشد. مدیریت بحران‌ها، بخشی از وظایف روابط عمومی‌هاست و این امر جز با ابزار مناسب، حمایت اهالی رسانه و شناخت شرایط موجود امکان‌پذیر نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد: وظیفه روابط عمومی، ساختن و سرودن روایت خاص خود است تا خود را به جامعه بشناساند و ما در فولاد سنگان روایت خاص خود را ساختیم. در دورانی که صدای پای پست مدرنیسم به گوش می‌رسد و ماهیت واقعیت و حقیقت به چالش کشیده شده است، شاهد بروز بحران‌های جدید هستیم که نیاز به بازخوانی روایت خود احساس می‌شود.

یعقوبی بحران‌های هویتی و نسلی و عدم تناسب محتوا با ذائقه نسل‌های جدید ( Z و آلفا) را چالشی مهم دانست که موجب گسست یا عدم شناخت کافی نسل‌های جدید از ماهیت صنعت و جامعع شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که بیشترین فعالان حوزه مجازی از این دو نسل هستند، محتوای متناسب و مورد پسند این نسل تولید نمی‌شود. رسانه‌ها باید به نسل‌های امروز و آینده در تولید محتوای خود توجه کنند زیرا اطلاع‌رسانی در خصوص این گونه عملکردها در حوزه صنعت برای نسل امروز دشوار شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان استراژیک بودن، فرایندمحوری، تحقیق و پژوهش و عمومی‌سازی را برخی از مولفه‌های روابط عمومی مدرن برشمرد و اظهار داشت: فولاد سنگان در گذار از روابط عمومی سنتی به مدرن موفق بوده و با شیوه‌های جدید ارتباطی، ابزارهای مختلف و فناوری‌های مدرن آماده پذیرفتن نقش‌های جدید است.

یعقوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون به دنبال روایت‌های جدید و فرا رفتن از روایت قبلی هستیم، گفت: ساختن روایت‌های خرد، بخشی از وظایف رسانه است که در ادامه خود روایتی کلی را تشکیل خواهند داد.

وی ادامه داد: در عصری که در نگاه پست مدرنیست‌هایی چون ژان فرانسوا لیوتار واقعیت و حقیقت مستقل وجود ندارد، رسانه‌ها با زبان خود با شناسایی سوژه و آبژه‌پروری، روایت جدیدی از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خواهند داشت.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در پایان با تاکید بر برگزاری جلسات برای تعامل و همکاری بیشتر و ایده‌پروری، خاطرنشان کرد: روایت‌های مختلف، نشان‌دهنده ایده و زبان متفاوت اشخاص و رسانه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *