آغاز کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در استان در قالب طرح ملی تولید و کاشت درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی نیز در ادامه اظهار کرد: تولید و کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در این استان در قالب طرح ملی تولید و کاشت درخت در مدت چهار سال هدفگذاری شد که کاشت چهار میلیون اصله برای سال جاری پیش بینی شده است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت آلومینای ایران؛ علی اسدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه تاکیدات بسیاری داشتند، تصریح کرد: امروز به طور نمادین کاشت درخت را همزمان با سراسر کشور در قالب طرح یک میلیارد درخت و با حضور مسئولان در شهرستان جاجرم آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آلومینای ایران در جاجرم در راستای مسئولیت های اجتماعی و مبارزه با بیابانزدایی طبق تفاهم نامه‌ای با این اداره کل اقدام به کشت ۷۰۰ هزار انواع نهال شامل انواع گونه های بیابانی کرده است.

اسدی به درخواست هایی از مسئولان برای اجرای و تسریع در اجرای این طرح اشاره کرده و اظهارداشت: برای اجرای این طرح تعامل دستگاه ها و صنایع و ارگان ها برای اجرای طرح سراسری در کاشت، حفاظت و نگه داری درخت ها ضروری است.

وی افزود: براساس تعهدات برای هر یک از دستگاه ها و ارگان ها سهمی مشخص شده است و با توجه به افزایش چندین برابر تولید نهال در این زمینه نیازمند مساعدت بیشتری هستیم.

اسدی تصریح کرد: قبل از این در نهالستان های استان حداکثر ۱۳۰ هزار نهال تولید می شد اما اکنون به بیش‌از  ۴ میلیون در سطح استان در قالب طرح کاشت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *