اوضاع بر وفق مراد بانک شهر با کاهش زیان انباشته

بانک شهر در گزارش صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای تلفیقی 6 ماهه منتهی به شهریور ماه 1402 مجموع درآمد تسهیلات اعطایی خود در این دوره را برابر با 13 هزار و 701 میلیارد تومان ارائه کرده و رشد 29 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن خود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» ؛ در دوره مشابه سال گذشته میزان درآمدی که بانک شهر از تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری‌ها در کارنامه مالی خود به ثبت رساند؛ برابر با مبلغ 10 هزار و 604 میلیارد تومان بود که اکنون با رشد 3 هزار و 96 میلیارد تومانی روبه‌رو است.

نکته حائز اهمیت درآمدزایی بانک شهر مربوط به درآمدهای عملیاتی بود که در این دوره با افزایش 280 درصدی به درآمد 11 هزار میلیارد تومانی دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» ؛ همانطور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید؛ بانک شهر در نیمه نخست سال 98 با عملکرد منفی همراه بود، اما توانست این روند را رفته رفته صعودی کند و اکنون پس از 4 سال به مبلغ 11 هزار و 92 میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است سود خالص «وشهر» در پایان شهریور ماه سالجاری برابر با 9 هزار و 937 میلیارد تومان ارائه‌ شده؛ این در صورتی است که این بانک در دوره مشابه سال گذشته با سود خالص نزدیک به 3 هزار میلیارد تومانی مواجه بوده و در این دوره توانسته با رشد 222 درصدی همراه شود.

همچنین سود خالص در ازاء هر سهم نیز طی این دوره 6,381 ریال گزارش‌ شده است. صورت ‌وضعیت مالی منتهی به پایان خرداد ماه 1402 «وشهر» در گزارش صورت‌ وضعیت مالی میان‌دوره‌ای 6 ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت ‌شده را برابر با 251 هزار میلیارد تومان ارائه کرد که رشد 24 درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بوده است.

بیشترین دارایی در اختیار بخش «تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیردولتی» با 136 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به پایان سال گذشته 21 درصد رشد را شاهد بوده است. پس‌ از آن نیز «سپرده‌های قانونی» با 24 هزار میلیارد تومان بود که افزایش 28 درصدی را نسبت به پایان سال گذشته به همراه داشته است.

بر اساس این گزارش در این دوره 6 ماهه میان‌دوره‌ای منتهی به شهریور ماه 1402 میزان سرمایه «وشهر» مبلغی بالغ ‌بر یک‌هزار و 557 میلیارد تومان اعلام‌ شده است که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقیمانده است. همچنین زیان انباشته ارائه ‌‎شده بانک شهر در پایان دوره 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سالجاری 39 درصد کاهش پیدا کرده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *