گروه : اقتصاد کلان-بانک و بیمه-بورس
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: “تجربه مشتری” اصلی ترین محور برای طراحی محصول و ارایه خدمات به مشتریان در بانکداری هوشمند است.
به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران ؛ دکتر افشین خانی در نشست تخصصی “تجربه مشتری و بانکداری هوشمند” دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت افزود: یکی از اصلی ترین چالش ها در حوزه بانکداری و مطالبه مشتریان از بانکها این است که خدمات با نیازهای مشتری هم خوانی ندارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه بانک ها در اتاق های خود محصول را طراحی می کنند و سوالی از مشتریان نمی پرسند، تصریح کرد: خروجی تمام اقدامات ما برای مشتری است لذا باید به این سوال پاسخ دهیم که خدمات بانک برای او و شرکتش چه منافع و زنجیره ارزشی را خلق می کند؟ وقتی به این سوال پاسخ دهیم حرکت به سمت بانکداری هوشمند را آغاز کرده ایم.
وی ادامه داد: امروز در بانک ها سیستم های زنجیرهای مختلف و متفاوتی داریم که نمی توانیم آنها را کنار بگذاریم این سیستم ها باید امنیت اطلاعات مشتریان ما را حفظ کنند و این مطالبه مشتریان برای حفظ حریم خصوصی آنان است.
گفتنی است که در ابتدای این نشست سه مقاله دیگر با عناوین «سامانه هوشمند بازاریابی تقویتی در بانک ها» توسط دکتر افشین خانی و محمدحسین هاشمی نژاد و «تجربه مشتری در بانکداری هوشمند» توسط شهریار عزیزی و «بهبود تجربه مشتری در صنعت بانکداری مبتنی بر هوش مصنوعی» توسط علیرضا منصوری ارایه شد.
https://eghtesademelat.ir/?p=222486