سمیه خلوصی معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو: سند عناصر حیاتی و استراتژیک کشور تهیه شده است

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو نمایشگاه ایران متافو را بهترین رویداد و فرصت برای ارائه توانمندی‌های بخش معدن و صنایع‌معدنی در خاورمیانه دانست و گفت: همانگونه که ایران رتبه نخست تولید فولاد در خاورمیانه را دارد؛ نمایشگاه ایران متافو نیز بهترین نمایشگاه بخش معدن و صنایع‌معدنی در خاورمیانه محسوب می‌‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» ؛ سمیه خلوصی معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در آخرین روز از بیستمین نمایشگاه ایران متافو ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به میزان تولید فلزات اساسی در کشور گفت: این زنجیره به سطح قابل‌قبولی رسیده است و امیدواریم به سمت محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر حرکت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو همچنین از رشد تولید فلزات اساسی در نیمه نخست امسال خبر داد و پیش‌بینی کرد که روند رشد تولید در نیمه دوم سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

خلوصی با تاکید بر اینکه در تمام زنجیره فلزات اساسی طی نیمه نخست سالجاری شاهد رشد تولید بوده‌ایم، گفت: این در حالی است که برخی از شرکت‌های بزرگ توانستند حتی با وجود قطعی برق رکوردهای تولید را به ثبت برسانند. وی همچننی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید شرکت‌های بزرگ طی نیمه دوم ۱۴۰۲ به محدوده رشد ۱۰ درصدی نسبت به ۶ ماه نخست سال برسد.

وی همچنین به چگونگی دستیابی به فولاد سبز اشاره کرد و گفت: در زمینه دستیابی به فولاد سبز نیز پروژه‌های اجرای نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، تکنولوژی تولید هیدروژن و انرژی پاک در دست اجراست.

همچنین پروژه‌های بسیاری نیز برای کاهش آلایندگی در شرکت‌های زیرمجموعه در حال انجام است و امیدواریم تا سال ۲۰۳۰ میلادی بتوانیم پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه شاهد باشیم. خلوصی با اعلام اینکه سند عناصر حیاتی و استراتژیک کشور تهیه شده است، گفت: در همین راستا اولویت‌های اکتشافی سازمان بر این عناصر و فلزات اساسی متمرکز شده است.

همچنین انتقال دانش و تکنولوژی و استحصال مورد‌توجه قرار گرفته است. معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در پایان اکتشاف را اولین حلقه شناسایی ذخایر اعلام کرد و گفت: در همین راستا تهیه تجهیزات حفاری، آموزش حفار و تهیه فهرست‌بها از جمله اقدامات انجام شده در این سازمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *