آغاز عملیات تعمیرات واحدهای نیروگاهی شرکت تولید نیروی برق تهران

نیروگاه های ری، طرشت و افق ماهشهر در نیمه دوم سال 1402 بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره ای خود را آغاز نمودند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق تهران ؛ یعقوب روحی مدیر عامل شرکت تولیدنیروی برق تهران اعلام نمود: مطابق برنامه از پیش تعیین شده در نیمه دوم سال که تا پایان سال ادامه خواهد داشت، 5 تعمیرات اساسی، 4 بازدید قسمت های داغ و 15  بازدید محفظه احتراق برای واحد های متنوع گازی ری و 2 بازدید دوره ای برای واحدهای بخار طرشت و بازدید قسمت های داغ واحد گاز طرشت و چهار بازدید ۸۰۰۰ ساعته واحد‌های گازی ماهشهر در نظر گرفته شده است. بطوری که ۳۲ واحد این نیروگاه ها جهت بازدید و تعمیرات دوره ای به دست گروه های تعمیراتی سپرده می شوند.

روحی با اعلام این خبر افزود: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توانمند نیروگاه ها صورت می پذیرد.

از آنجایی که عمر اکثر تجهیزات واحدهای نیروگاهی زیرمجموعه این شرکت بالا بوده و بازدهی تولید واحد ها را تحت تأثیر قرار می دهد، با انجام به موقع تعمیرات پیش بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار را شاهد خواهیم بود. 

ایشان اشاره کرد: کلیه فعالیتهای تعمیراتی برنامه ریزی شده اعم از اساسی و نیمه اساسی به حمد الله به دستتان توانمند متخصصان داخلی و توسط همکاران نیروگاهی انجام می پذیرد در حالیکه در گذشته برای انجام تعمیرات می بایست از  کارشناسان سازنده اصلی و نیروی کار خارجی استفاده می نمودیم که در این زمینه در حال حاضر هیچگونه وابستگی و نیازی به کارشناسان خارجی وجود ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *