برگزاری جشنواره بزرگ غذا و سلامت به مناسبت روز جهانی غذا با محوریت اقوام ایرانی در شهرک پردیس جم

به مناسبت سالروز جهانی غذا باهدف اشاعه فرهنگ تغذیه سالم و ارتقا میزان آگاهی خانواده کارکنان شرکت پتروشیمی پارس و فرهنگ ‌سازی برای مصرف مواد غذایی باکیفیت بالا جشنواره غذای سالم درشهرک پردیس جم برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس؛ در این برنامه که به مدت ۴ روز با حضور قومیت های مختلف کشور از ۸ لغایت ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. در ابتدا کارشناس تغذیه این شرکت در خصوص اهمیت تغذیه صحیح و پیام روز جهانی غذا مطالبی را عنوان کرد و به نقش کلیدی تغذیه در حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه و لزوم توجه به غذاهای سنتی سالم و روش های طبخ آنها اشاره کرد و افزود: راهنماهای غذایی به‌عنوان یک ابزار آموزشی با پیشنهاد راهکار مناسب برای کمک به انتخاب درست مواد غذایی و درنهایت اصلاح رفتارهای غذایی می‌تواند به بالا بردن سطح سلامت و همچنین کاهش هزینه های ناشی از بیماری‌های مزمن مرتبط با تغذیه کمک نماید.

راهنماهای غذایی با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی، متناسب بافرهنگ، عادات و ترجیحات غذایی و سواد تغذیه‌ای اقشار مختلف جامعه به حفظ تعادل و تأمین نیازهای تغذیه‌ای کمک کند.

در این جشنواره برنامه های متنوع، مفرح و آموزشی ازجمله مسابقه آشپزی سالم، غرفه های سنتی و محلی مربوط به قومیت های ایرانی با محوریت فرهنگ غذایی (طرح کوچه اقوام)، ایجاد غرفه مخصوص مسابقه کاهش وزن و نام نویسی از افراد متقاضی شرکت در مسابقه، انجام تست سنجش ترکیبات بدن و ارائه برنامه غذایی، اجرای مسابقه آشپزی جهت افراد شرکت کننده در مراسم بصورت زنده ، ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی مربوط به پسماند غذایی و خمیر بازی برگزار شد.

در شب اختتامیه مدیر عامل شرکت پتروشیمی پارس با حضور در محل برگزاری جشنواره ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و حضور اقوام مختلف ایران بیان کرد: بزرگترین نعمت برای انسان ، سلامتی جسم و روح است که می‌توان آن را با تغذیه‌ سالم و طبیعی به دست آورد؛ زیرا عقل سالم در بدن سالم تحقق‌پذیر است. از این رو باید ساختمان وجودی انسان و نوع تغذیه آن را شناخت در آخر از شرکت کنندگان در مسابقه تجلیل بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *