حرکت «شاراک» بر مدار صعودی درآمدزایی

مجموع درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهر ماه سالجاری از فروش محصولات خود در این دوره شناسایی کرد؛ مبلغی برابر با 2 هزار و 622 میلیارد تومان بود. «شاراک» در 7 ماه سپری ‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد تجمیعی این شرکت پتروشیمی را بالغ‌ بر 16 هزار میلیارد تومان به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ شرکت پتروشیمی شازند درآمدی که در مهر ماه از فروش محصولات خود به دست آورد؛ مربوط به 2 بازار داخلی و صادراتی بود که بیشترین درآمد را از فروش محصولات در بازار داخل کشور با مبلغ 2 هزار و 74 میلیارد تومان شناسایی‌ کرد. همچنین درآمدهای بازار داخلی دربرگیرنده 79 درصد از کل درآمدها در این دوره ماهانه بود و همچنین توانست از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز 548 میلیارد تومان درآمد کسب کند.

درآمدهای ماهانه «شاراک» از سال مالی گذشته تاکنون

بر اساس این گزارش درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در مهر ماه سالجاری به ثبت رساند؛ روند رو به رشدش را از مرداد ماه آغاز کرده است و طی 3 سال گذشته بیشترین میزان درآمدزایی را در مهر ماه 1402 از خود بر جای گذاشت. این شرکت پتروشیمی نسبت به ماه گذشته 9 درصد افزایش را شاهد بود و نسبت به درآمدی که در دوره مشابه سال گذشته به ثبت رساند؛ با 43 درصد رشد همراه بود.

درآمدهای تجمیعی «شاراک» طی 7 ماه گذشته (منتهی به اسفند ماه 1402) نیز 16 درصد افزایش پیدا کرد. میزان درآمدی که «شاراک» در مهر ماه به ثبت رساند؛ 18 درصد بالاتر از میانگین درآمدی در 6 ماه گذشته بود.

بیشترین درآمدزایی پتروشیمی شازند از فروش محصولات در بازار داخل کشور با 2 هزار و 74 میلیارد تومان بود؛ در این بازار نیز عمده‌ترین درآمد از فروش محصول «پلی‌پروپیلن» با 392 میلیارد تومان به دست آمد.

درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز 548 میلیارد تومان ثبت شد. در همین راستا بیشترین درآمد ارائه ‌شده در این بازار نیز مربوط به فروش «هيدروکربور 80 A» بود که 413 میلیارد تومان درآمدزایی برای این شرکت پتروشیمی به همراه داشت.

در همین راستا شرکت پتروشیمی شازند طی 7 ماه گذشته درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آورد؛ بالغ ‌بر 4 هزار و 128 میلیارد تومان بود که 26 درصد از کل درآمدهای تجمیعی این پتروشیمی را در برگرفت. درآمدزاترین محصولی که «شاراک» از ابتدای سال مالی تاکنون توانست به ثبت برساند؛ مربوط به «هيدروکربور 80 A» بود.

روند مقدار فروش پتروشیمی شازند (اراک)

«شاراک» در مهر ماه مجموع فروش محصولات خود را در یک دوره یک‌ ماهه بالغ ‌بر 78 هزار تن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی 546 هزار و 656 تن بود. همچنین محصولاتی که در این دوره 7 ماهه به فروش رسید؛ نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش پیدا کرد.

بر همین اساس بیشترین مقدار فروش «شاراک» در مهر ماه از بخش فروش در بازار داخلی بود که بالغ‌ بر 61 هزار تن از محصولات را به فروش رساند. بیشترین محصول فروش رفته در بازار داخلی متعلق به محصول «پلی پروپیلن» با 8 هزار و 697 تن بود و نرخ فروش آن 45 میلیون تومان در ازاء هر تن به ثبت رسید.

به گزارش «اقتصاد ملت»؛ مقدار فروش محصولات پتروشیمی شازند در بازار داخلی با افزایش 9 درصدی همراه بود. در همین راستا پرفروش‌ترین محصولی که «شاراک» در بازار صادراتی به فروش رساند؛ مربوط به «هيدروکربور۸0 A» با 13 هزار و 130 تن بود که نرخ فروش این محصول نیز 31 میلیون و 507 هزارتومان در ازاء هر تن به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *