حرکت رو به جلوی صنعت همگام با معدن

رئیس خانه معدن ایران گفت: بخش صنعت همگام با توسعه معادن، حرکت رو به جلویی را آغاز کرده است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی خانه معدن ایران؛ بهرامن به هفدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: نمایشگاه معدن صنایع معدنی و ماشین آلات ۱۸ سال است که به صورت مستمر در حال برگزاری است و هفدمین نمایشگاه نیز از امروز (۱۳ آبان) به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش ۴۰ درصدی در تمام بخش‌های معدنی داریم گفت: امسال نوع نگاه نمایشگاه، بیشتر به بخش زنجیره فرآوری مطرح شده، چون کشور ما یک کشور کاملا معدنی است، لذا زنجیره ارزش افزوده را بایستی همیشه در کنارمان داشته باشیم.

رئیس خانه معدن ایران افزود: خوشبختانه بخش صنعت ما همگام با توسعه معدن ما یک حرکت رو به جلویی را آغاز کرده است که می‌توان گفت، کنترل فرمان را برای توسعه بخش معدن در اختیار داشته باشد. این نگاه به طور معمول در کشور‌های معدن خیز همیشه همراه بوده است.

وی به بومی سازی ماشین آلات معدنی با وجود تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: بومی سازی یکی از مسائلی است که در صنعت معدنکاری در تمام دنیا شکل گرفته است و با وجود موانع به مسیر خودش ادامه می‌دهد.

بهرامن افزود: اصولا معدنکاری هیچ وقت برای کوتاه مدت برنامه ریزی نمی‌شود، بلکه با توجه به میزان ذخایری که در کشور وجود دارد کشور صنعت خود را بر آن اساس تعریف می‌کند.

وی گفت: در نمایشگاه امسال که به صورت بین المللی برگزار می‌شود، ۱۶۰ شرکت کننده داخلی حضور دارند و ۶۰ شرکت کننده نیز از کشور‌های خارجی هستند که کشور‌های بلاروس، چین، ترکیه، ژاپن، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، روسیه و کره جنوبی از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند.

بهرامن افزود: حضور شرکت کنندگان خارجی می‌تواند نیاز‌های بخش معدن در تکمیل بخش زنجیره بیشتر موفق شود که با توجه به برنامه هفتم که توسعه ۱۳ درصدی بخش معدن است نیازمند آماده سازی زیرساخت‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *