×

منوی سایت

اخبار ویژه

توسعه فضای سبز در فولاد خوزستان ۵ برابر الزامات زیست‌محیطی است

شرکت فولاد خوزستان بر اساس اعلام بانک‌مرکزی شفاف‌ترین شرکت کشور از نظر ارزآوری صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات است.

به گزارش خبرنگار ما ؛ علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل و مدیر مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان ضمن بیان مطلب فوق در حاشیه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۲ با تاکید بر اینکه شرکت فولاد خوزستان سال قبل 3 درصد از ارزآوری غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد، در خصوص اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛ فولاد خوزستان در زمینه حفاظت از مسائل زیست‌محیطی می‌تواند الگوی صنایع کشور باشد. ضمن‌آنکه شرکت فولاد خوزستان بیش از پنج برابر الزمات و تعهدات خود و به میزان بیش از ۵۰۰ هکتار؛ اقدام به جنگل‌کاری کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت فولاد خوزستان کمتر از ۴۰۰ هکتار است و طبق الزامات زیست‌محیطی باید ۱۰۰ هکتار فضای سبز داشته باشیم، گفت: با افتتاح فضای جنگلی ۲۴ هکتاری که انجام شد؛ فضای سبز شرکت به ۵۳۴ هکتار رسیده و نشان می‌دهد که توسعه فضای سبز ۵ برابر الزامات زیست‌محیطی؛ در شرکت فولاد خوزستان کار شده است. مدیر مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه ۸۰ درصد فضای سبز این مجموعه به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود، گفت: همچنین قصد داریم بوستانی در کنار رود کارون راه‌اندازی کنیم.

البته مهمترین اقدام ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشتغالزایی است. از سوی دیگر با توجه به اینکه تولید فولاد در جهان آلاینده است؛ نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات را نیز از سال‌های گذشته آغاز کرده‌ایم که امیدواریم با جایگزینی این تجهیزات ضمن ایجاد بهره‌وری؛ به کاهش آلایندگی هم کمک بسزایی شود.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان ماه گذشته در بین بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور از نظر مسئولیت‌های اجتماعی با تمرکز بر فعالیت‌های زیست‌محیطی تندیس زرین را کسب کرد، گفت: پروژه محیط زیستی منحصربه‌فرد توری باد 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این پروژه می‌تواند تا 75 درصد مانع از انتشار غبار شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه توری باد فولاد خوزستان برای نخستین‌بار در کشور اجرا شده است، گفت: در خاورمیانه فقط یک کشور دیگر این پروژه را در مساحت یک‌چهارم مساحتی که در فولاد خوزستان برای جلوگیری از باد بردگی و انتشار آلودگی موادمعدنی در دست اجرا دارد، اجرا کرده است؛ ضمن‌‌‌اینکه در جهان نیز فقط ۲ یا ۳ کشور در این حوزه ورود کرده‌اند.

مخبر دزفولی اقدام دیگر شرکت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را احداث باشگاه شهدای خوزستان به عنوان کامل‌‌ترین و مجهزترین ورزشگاه کشور عنوان کرد و گفت: این ورزشگاه و باشگاه در اشتغال و بهبود سلامت مردم خوزستان و ورزش قهرمانی نقش موثری دارد؛، چراکه این باشگاه مجهزترین باشگاه کشور است و شبانه‌روز میزبان جوانان بسیاری است که در این مکان ورزش می‌کنند.

به همین دلیل این باشگاه در بهبود سلامت و وضعیت اجتماعی جامعه بسیار موثر است و سالانه ده هزار میلیارد تومان برای باشگاه هزینه دارد. وی در پایان با بیان اینکه شهر به سمت کارخانه توسعه پیدا کرده است، گفت: به همین دلیل به دنبال کنترل آلایندگی در داخل کارخانه هستیم.

در همین راستا طی سه سال اخیر ۳۰ دستگاه غبارگیر در شرکت فولاد خوزستان برای کنترل آلاینده‌ها فعال شده است که قیمت هر کدام از آنها بالغ بر یکصد میلیارد تومان است. از سوی دیگر ۱۷ غبارگیر جدید در بخش‌های گندله‌سازی، فولادسازی و احیاء در حال راه‌اندازی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.