حضور بیش از ۶۰ شرکت در نمایشگاه ایرانی‌ سازان در ایلام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از حضور بیش از ۶۰ شرکت در نمایشگاه ایرانی سازان خبر داد و گفت: ایلام می‌تواند قطب تولیدات ساخت داخل نفت و گاز شود.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام؛ «سیدغلامحسن گرشاسبی»  مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام،  ۳ آبان در افتتاحیه نمایشگاه ایرانی سازان که در محل دائمی نمایشگاه‌های ایلام افتتاح شد، اظهار کرد: حرکت پرشتاب در خودکفایی و ایرانی‌سازی محصولات و ملزومات صنعتی به معنای عدم تعامل با دنیا نیست اما اگر بنا به تحریم باشد چاره‌ای جز خودکفایی نیست.

وی گفت: در دهه ۶۰ بسیاری از ملزومات اولیه مانند ماسه برای بتن‌ریزی و سیم جوش از خارج باید وارد می‌شد و متصدیان خارجی اجازه نزدیک شدن به کارکنان ما به تجهیزات را نمی‌دادند و اگر حرکت به سمت خودکفایی نبود، قطعا صنعت ما زمین می‌خورد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام تاکید کرد: لازم است ما با دنیا مراوده داشته باشیم و اگر آنها این رابطه را نمی‌خواهند ما باید به سمت تعامل و صادرات فناوری و محصولات با دنیا برویم.

گرشاسبی خودکفایی را شجره طیبه دانست و تصریح کرد: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت به ۵۵۰ شرکت و قطعات مورد نیاز که بیش از ۸ هزار قطعه است اکنون در کشور تولید می‌شود و باید این حوزه رشد پیدا کند و این درخت تنومند رشد و بالندگی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ایلام این استعداد را دارد که در حوزه ساخت داخل قطعات نفت و گاز و پتروشیمی به یک مرکز در کشور تبدیل شود و حتی به استان خوزستان نیز قطعه بدهد.

گرشاسبی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۶۰ شرکت حاضر شدند، تصریح کرد:  لازمه احداث پارس غربی که مدنظر مدیریت ارشد استان است و می‌تواند یک نوآوری در صنعت کشور باشد، فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند هتل و دیگر امکانات است که امیدواریم محقق شود.

نمایشگاه ایرانی سازان از امروز به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های ایلام پذیرای علاقمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *