امضاء تفاهم نامه مشترک شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقاتی پگاه و دانشگاه تربیت مدرس

مدیر عامل شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقاتی پگاه گفت: شرکت صنایع شیر ایران بعنوان بزرگترین مجموعه تولید لبنیات کشور علاوه بر تولید محصولات سلامت محور و با کیفیت به پشتوانه علمی و دانش فنی، موفق به ساخت قطعات تحریمی و وارداتی و همچنین ساخت برخی از ماشین آلات مورد نیاز خود شده است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)؛ علی حبیبی در این خصوص افزود: شرکت ساخت ماشین آلات و تحقیقاتی و ارائه خدمات فنی و مهندسی پگاه با هدف ارتقاء،توسعه و تجاری سازی ساخت قطعات ، ماشین آلات و انجام فعالیت های تحقیقاتی در مجموعه صنایع شیرایران تاسیس شده است و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است. وی هدف از امضای تفاهم نامه با دانشگاه تربیت مدرس را بررسی راهکارهای همکاری مشترک در زمینه انجام محاسبات و شبیه سازی انتقال حرارت در مبدل حرارتی تیوبلارUHT در سیستم موجود شرکت صنایع شیر ایران و در راستای انجام محاسبات حرارت سیالات در ساخت دستگاه مشابه با ظرفیت های بالاتر یا پایین تر و بررسی راهکارهای همکاری مشترک در زمینه ساخت قطعات یدکی اعم از آنالیز مواد، ساخت ، تست های عملکردی و تهیه مستندات فنی عنوان نمود.
دکتر عبداله زاده معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه تربیت مدرس نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت و توانمندی دانشگاه خاطر نشان کرد: از آنجایی که در دانشگاه تربیت مدرس مقطع کارشناسی وجود ندارد، تمرکز اساتید برروی پژوهش بوده و این مساله با توجه به جوان بودن اساتید و اعضای هیات علمی ما در مقایسه با دانشگاه های قدیمی تر مانند علم و صنعت و دانشگاه صنعتی شریف و…پررنگ تر بطوری که ما در سرانه تولید علم در کشور در رتبه اول قرار داریم.
وی در این مراسم به ۶۰۰ آزمایشگاه و عرصه های پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در دانشگاه دنبال می شود ارتباط با صنعت است و در سال گذشته ۱۰۳ قرارداد با صنعت منعقد کردیم که بسیاری از این پروژه ها در سطح کشوری اثربخش بوده و حتی برخی طرحهای محرمانه مربوط به صنایع دفاعی مرهون زحمات دانشجویان و اساتید دانشگاه تربیت مدرس است.
در پایان جلسه، نمایندگان شرکت ساخت ماشین آلات پگاه به همراه برخی از اساتید دانشگاه از آزمایشگاه های دانشگاه بازدید بعمل آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *