شرکت صنایع شیر ایران مجموعه پیشران در حوزه دانش بنیان کشور

هوشمند زاده مدیر کل ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری طی نشتی در مجموعه صنایع شیر ایران، گفت: ارتباط بسیار خوبی با شرکت‌های گروه پگاه و مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری شکل گرفته و در زمینه اقدامات دانش بیان، تجربیات شرکت پگاه به عنوان اولین و بزرگترین شرکت صنایع لبنی کشور با عنوان شرکت پیشران این حوزه، فعالیت می کند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)؛ در این نشست عبدالامیر باروتکوب مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران نیز گفت: با کمترین امکانات موجود، نیروهای جوان پگاه دست به تولید محصولات و قطعات دانش بنیان زدند که این اقدامات منجر به جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی کشور و در ادامه صادرات محصولات دانش بنیان شده است. وی ادامه داد: استراتژیک ترین محصول دانش بنیان این مجموعه، شیر خشک نوزاد است که صرفا غذا نبوده و می‌تواند در گروه داروها نیز دسته بندی شود و همچنین بالغ بر ۹۰ درصد مواد اولیه این محصول وراداتی می‌باشد. شرکت شیر خشک نوزاد پگاه توانسته محصول شیر خشک پایه نوزاد را بومی سازی کرده و بصورت تجاری عرضه کند.
دکتر عبدالامیر باروتکوب همچنین افزود: ۱۲ شرکت دانش بنیان فعال شده که اولین گواهینامه برای شرکت صنایع بسته بندی فرآورده‌های شیری پگاه با محصول کاغذ پارچمنت که از سال ۷۶ وارد کشور می‌شد، و در حال حاضر تولید میشود. مدیرعامل صنایع شیر ایران در خصوص ساخت قطعات نیز توضیحاتی داد و گفت: اقدام دیگری در حوزه دانش بنیان ساخت ۳هزار قطعه شناسنامه دار است که قابلیت استفاده برای سایر شرکت‌ها وجود دارد. شاخص این قطعات، دستگاه UHT، هموژنیزاتور و دستگاه اشتفان می باشد.
در ادامه محمدعلی کارگر مطلق معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی تولید شرکت صنایع شیر ایران نیز گفت: ۱۲ شرکت و ۱۳ محصول گواهی دانش بنیان از معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری دریافت کرده اند و این رویه ادامه دار است. بطور کلی محصولات پگاه در حوزه سلامتی مردم موثر است و بروز کردن دانش تولید محصولات منجر به بهبود و ارتقا این مهم و بسط این تجربه به سایر شرکت‌های صنعتی و تولیدی لبنی، خواهد شد.
در پایان این مراسم از پنج شرکت از جمله مجموعه شیرپاستوریزه پگاه خراسان، پگاه آذربایجان شرقی، پگاه اصفهان، شرکت شیر خشک نوزاد پگاه و شرکت صنایع بسته بندی فرآورده های شیری پگاه با عنوان منتخبین دانش بنیان، تقدیر شد. شایان ذکر است این نشست با حضور سیاوش نیازی رئیس هیئت مدیره، جمعی از معاونین و مدیران شرکت صنایع شیر ایران و مدیران عامل شرکت‌های تابعه صنایع شیر ایران پگاه با محوریت مباحث دانش بنیان، برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *