برگزاری نمایشگاه ها به توسعه اقتصادی ایلام منجر می شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و در واقع فراهم شدن زیرساخت های لازم و سرعتی که در توسعه صنایع نفت در ایلام در حال شکل گیری است برگزاری نمایشگاها می تواند برای آینده استان بسیار موثر باشد.

 به گزارش اقتصادملت به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام؛ غلامحسین گرشاسبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه “ایرانی سازان” در محل هتل زاگرس شهر ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور ۶۰ شرکت توانمند بومی که عمدتا دانش بنیان هستند از امروز سوم آبان لغایت پنج آـبان ماه در ایلام برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در حوزه های توانمندی‌های ساخت داخل، تعمیر و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع پتروشیمی، نفت و گاز است، افزود: با توجه به رویکرد اقتصادی کردن تولید ، اولویت اول خود را بروی تعمیر نگا داشت قرار داده ایم، طبیعتا این بخش نسبت به ساخت تجهیزات هم به لحاظ ارزش افزوده و هم تداوم تولید و هزینه ها مناسب تر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: این بخش نیاز به ۲ مولفه اصلی برای موفقیت دارد، مولفه اول تخصص و تجربه و مولفه دوم بحث دانش بنیانی بودن آن است که امیدواریم بخش دانش بنیان با حضور و مشارکت بخش جوان کشور و بخش تخصص آن با افراد با تجربه ترکیب مناسب و قوی تری نسبت به سابق ایجاد شود.

گرشاسبی بیان کرد: برپایی و برگزاری چنین نمایشگاههایی در مجموعه استان ایلام به شدت نیاز و ضرورت دارد، با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و در واقع زیرساخت های لازم از یک طرف آن و از طرفی سرعتی که در توسعه صنایع نفت در ایلام در حال شکل گیری است برگزاری چنین نمایشگاهایی می تواند برای آینده استان بسیار موثر باشد .

وی ایجاد بستری برای حضور شرکت‌های ایرانی و معرفی توانائیها و فنآوری‌های جدید آنها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه ایرانی‌سازان در این استان بیان کرد و گفت: کاهش هزینه‌های تولید، معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های استان ایلام جهت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نوآور، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام تاکید کرد: سال گذشته پتروشیمی ایلام در بین ۱۶ شرکت هلدینگ خلیج رتبه اول را کسب کرد در این خصوص در بحث ساخت قطعات و تجهیزات ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شد که امروز برپایی این نمایشگاه با سود حاصل این مهم در حال برگزار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام هم در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه برای اولین بار است که در استان ایلام برگزار می شود ، انتظار می رود چنین نمایشگاه های تخصصی در حوزه صنعت باز هم در استان مرزی ایلام با توجه به ظرفیت های خاص و هم مرز بودن با کشور عراق برگزار شود.

شهریار عباسی بیان کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه ها یک فرصت خاص و مغتنم برای استان است ، در این خصوص با تمهیداتی که اتاق بازگانی ایلام اندیشیده است از تجار و صنعتگران عراقی دعوت شود تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند چرا که کشور عراق به شدت به این تجهیزات نیاز دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به توسعه زیرساخت های حوزه انرژی که کشور عراق به آن نیاز دارد برگزاری این گونه نمایشگاه ها زمانی مناسب است که تجار عراقی تجهیزات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و ارزانتر از بازارهای بین المللی تامین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: دولت سیزدهم از تولیدات شرکت های دانش بنیان از جنبه های متفاوتی حمایت می کند، از طریق واگذاری فضا و مکان ها از طریق پارک علم و فناروی ، از طریق واگذاری تسهلات با نرخ کم درصد به این شرکت ها و تسهیل مجوزهای کسب و کار به این شرکت ها کمک می کند.

به گزارش  آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا، نمایشگاه “ایرانی‌سازان” با حضور بیش از ۶۰ شرکت تولیدکننده قطعات داخلی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در شهر ایلام از امروز سوم لغایت پنجم آبان ماه در پارک چغاسبز ایلام برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *