آغاز پیش از موعد فعالیت‌های فونداسیون آهن اسفنجی ۱.۷ میلیون تنی بافق

مدیر طرح آهن اسفنجی شرکت سنگ آهن بافق از آغاز پیش از موعد فعالیت‌های فونداسیون تجهیزات اصلی کارخانه آهن اسفنجی خبر داد و گفت: هم اکنون تجهیز کارگاه کارخانه نیز به پیشرفت ۴۲ درصدی رسیده است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن بافق؛ «محمد رنجبر» در این رابطه گفت: این طرح از خردادماه امسال به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و تاکنون در بخش مهندسی با نهایی سازی ۴۸ مدرک مهندسی به پیشرفت ۱۰.۰۹ درصد و در بخش اجرا با انجام فعالیت‌های مختلف به پیشرفت ۴.۰۵ درصد رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد با نهایی‌سازی بخش دیگری از مدارک مهندسی در مهرماه، امکان پیشرفت در بخش خرید نیز میسر شود.

به گفته رنجبر، در حال حاضر پیمانکار طرح با ۹۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات و ۲۴۱ نفر پرسنل، فعالیت‌های خود را  مطابق برنامه زمان بندی پیش می‌برد به طوری که عملیات تسطیح زمین طرح با ۷۵ درصد پیشرفت و مجموعه فعالیت‌های مربوط به تجهیز کارگاه طرح با ۴۲ درصد پیشرفت در حال انجام است که تا پایان آذر ماه به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: با تامین ۴۵۰۰ تن میلگرد مورد نیاز در مردادماه و برنامه‌ریزی‌های همکاران،  فونداسیون بخش ریفورمر کارخانه که نقش آماده‌سازی گاز مصرفی کارخانه را برعهده دارد و همچنین فونداسیون DayBin که یک مخزن ذخیره گندله برای مصرف یک روز کارخانه آهن اسفنجی است، در سایت طرح آغاز شده و این در حالی است که این فعالیت‌ها براساس برنامه زمان‌بندی باید در سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شد.

رنجبر در پایان خاطرنشان کرد: براساس مصوبات اخیر، شروع ساخت اسکلت فلزی تجهیزات ریفورمر و Day Bin، تعمیرگاه و انبار اصلی کارخانه باید حداکثر تا پایان ماه جاری انجام شود که در این راستا تابلوی روزشمار کارخانه آهن اسفنجی نصب شده و امیدواریم در موعد مقرر این طرح بزرگ به بهره‌برداری برسد.

کارخانه آهن اسفنجی بافق با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن تولید آهن با خلوص ۹۸ درصد، هم‌اکنون با سرمایه گذاری ۲۳۰ ملیلون یورو در زمینی به وسعت ۳۳ هکتار در حال ساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *