مدیرعامل راه‌آهن: در دولت سیزدهم جلوی افتتاح‌های زودهنگام را گرفتیم

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دولت گذشته شاهد تحویل طرح‌ها با ۸۰ درصد پیشرفت بودیم، اما در این دولت، سعی شده جلوی افتتاح‌های زود هنگام گرفته شود.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید میعاد صالحی،گفت: تا پیش از سال ۱۳۸۰ که شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نبود، تمام فعالیت‌های عمرانی بخش ریلی با شرکت راه‌آهن بوده و بعد از این‌که این شرکت تاسیس شد، در طول این ۲۰ سال، اختلالاتی در حوزه ساخت پیش آمد و تقسیم کار‌ها به درستی انجام نمی‌شود.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: شرکت ساخت، خط آهن را احداث می‌کند و بدون اینکه درباره مبدا و مقصد به طور مشخص از نظر راه‌آهن مطلع شود مناقصه احداث خط را برگزار می‌کند.

وی، با بیان اینکه شرکت راه‌آهن معتقد است برای بهره‌برداری خطوط جدید، شرکت ساخت باید استاندارد‌ها را قوی‌تر رعایت کند و این بهره‌بردار است که به مردم خدمات رسانی می‌کند، افزود: در دولت گذشته، شاهد برخی تحویل‌ها با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرف شرکت ساخت بودیم، اما در این دولت، سعی شده جلوی افتتاح‌های زود هنگام شرکت ساخت گرفته شود.

صالحی افزود: شرکت راه‌آهن سعی می‌کند برای خطوطی که احداث می‌کند تمام استاندار‌ها را رعایت کند. به عنوان نمونه: خط آهن رشت – قزوین، با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت افتتاح شد در صورتی که باید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به بهره‌برداری می‌رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: خطوط ریلی را که از طریق شرکت ساخت، ساخته می‌شود را در صورتی تحویل می‌گیریم که استاندار‌های لازم را رعایت کنند.

سید میعاد صالحی، در پاسخ به این سوال که آخرین اقدامات درباره خط آهن شلمچه بصره چیست؟ گفت: هم اکنون کارکنان شرکت راه آهن، در جزیره سندباد در خاک عراق، برای انجام عملیات عمرانی ساخت خط آهن شلمچه – بصره حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *