ذوب‌آهن اصفهان در حال گذار از تولید محصولات سنتی به محصولات صنعتی است

سیزدهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران به عنوان بزرگترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور صبح امروز در دانشگاه علم‌وصنعت تهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ این دوره از کنگره بین‌المللی عمران که تا ۲۷ مهر ماه نیز ادامه دارد؛ در ادامه مجموعه کنگره‌هـای مـ‌لی و بین‌المللی است که تحت‌نظارت هیأت‌امناءِ متشکل از نمایندگان شانزده دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به صورت سالیانه برگزار می‌شود و بستری برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی‌وفناورانه متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعت ساخت (شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر ارائه‌دهندگان خدمات مهندسی است.
به گزارش خبرنگار ما؛ مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به اقدامات انجام شده این مجموعه در این حوزه، در خصوص تولید تیرآهن‌های بال‌پهن و ویژگی‌های این محصول گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حال حاضر انواع تیرآهن‌های بال‌پهن از سایز ۱۲ تا ۲۴ را تولید می‌کند و امیدواریم تا پایان سال تیرآهن‌هایی در سایزهای ۲۶ تا ۳۰ را تولید و به بازار عرضه کنیم.
وی در خصوص مزیت‌‌های این نوع از تیرآهن‌ها گفت: از جمله مزیت‌های تیرآ‌هن‌های بال‌پهن تحمل‌پذیری فوق‌العاده بالای این محصول در برابر زلزله، تسریع در ساخت، کاهش قیمت تمام‌شده ساختمان، کمک به حفظ محیط‌ زیست، تسهیل جا‌به‌جایی اسکلت فلزی، وزن سبک‌تر ساختمان و ایجاد مقاومت بسیار بالا در بین طبقات است و به اعقتاد صاحبنظران صنعت ساختمان در دنیا؛ این محصول شاه‌بیت اصلی ساخت‌و‌ساز به شمار می‌رود.
کوهی با تاکید بر اینکه استفاده از انواع تیرآهن‌های بال‌پهن در طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند در ساختمان‌سازی ایمن و سریع، انقلاب‌ بزرگی را رقم بزند، گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان هم‌اکنون در حال گذار از تولید محصولات سنتی به محصولات صنعتی است.
به گفته وی این مجتمع صنعتی طی سال‌های اخیر توانسته است با تولید ریل؛ در توسعه حمل‌ونقل ریلی نیز پیشران بوده و با تولید تیرآهن‌های بال پهن به توسعه صنعت ساختمان کشور کمک بسزایی می‌کند.
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان خدمت بزرگ دیگر این مجموعه را تولید انواع آرک تونلی عنوان کرد و گفت: این محصول جایگزین آرک‌های چوبی شده و نه تنها در ایجاد جبهه‌های کاری جدید در معادن نقش موثری دارد؛ بلکه در بخش معدنکاری نیز به افزایش ایمنی معدن و معدنکاران کمک بسزایی می‌کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در تولید میلگرد هم به سمت تولید محصولات خاص رفته‌ایم، گفت: در همین راستا به منظور تولید ۱۰۰ هزار تن پروفیل ۷۰cr۲ قراردادی منعقد کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *