سرمایه “فصبا” به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد

 مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی صبا فولاد در سال جاری تولید می شود.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت صبافولاد خلیج فارس؛ احسان دشتیانه، مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس اظهار کرد: عرضه اولیه سهام شرکت فولاد خلیج فارس قرار بود به روش صرف سهام انجام شود. یعنی سهامدار عمده برای تامین مالی پروژه فاز دوم ما این اجازه را صادر کرد که سهام را به شیوه صرف سهام وارد بازار سرمایه کنیم. تقریبا ۱۸ درصد سهم به این شکل شناور می‌شود.

وی در خصوص افزایش سرمایه “فصبا” افزود: ۴۵۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهیم داشت. سرمایه شرکت را ۵۵۰ میلیارد تومان به ۵۰۰۰ میلیارد تومان خواهیم رساند.

وی درباره تولید و صادرات شرکت صبافولاد خلیج فارس ادامه داد: گزارش تولید ۹ ماهه شرکت ۷۸۳ هزار تن بوده و فروش ۹ ماهه شرکت نیز حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل “فصبا” با اشاره به طرح‌های در حال توسعه شرکت بیان کرد: یک طرح توسعه شرکت صبا فولاد خلیج فارس، فاز دو تولید آهن اسفنجی یک واحد احیای ۷۶۰ هزار تنی مگامدول بوده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است. زمان این پروژه ۳۶ ماهه است، اما به دلیل زیرساخت‌های مشترک در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ ماهه آماده بهره برداری خواهد شد. در افق ۱۴۱۰ نیز برنامه تولید ۳ میلیون تن محصول ورق را خواهیم داشت. یعنی تولید فولادسازی و محصول نورد تخت.

دشتیانه درباره رشد تولید شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: ما رشد تولید ۱۵ درصدی را تا پایان سال جاری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. در نیمه نخست سال جاری رشد تولید ۲۸ درصدی نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته داشتیم. در سال ۱۴۰۲، تا پایان سال تقریبا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید و در سال ۱۴۰۳ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید خواهیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *