شرکت مسافری رجا در یک اقدام غیرکارشناسی به تامین اجتماعی واگذار شد

سید میعاد صالحی در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته گفت:تاکید رهبری بر اولویت داشتن توسعه حمل‌ونقل ریلی است و امید داریم روزبه‌روز حوزه ریلی با رشد حوزه اول کشور باشد اکنون نیمی از پروژه‌های صنعت ریلی دارای سیستم علائم می‌باشد و در تلاشیم همه پروژه‌های جدید دارای این فناوری به‌طور ویژه باشند.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت مسافری رجا؛ مدیرعامل راه آهن واگذاری شرکت مسافری رجا به تامین اجتماعی اقدامی غیرکارشناسانه دانست و افزود: اکنون نیمی از پروژه‌های صنعت ریلی دارای سیستم علائم می‌باشد و در تلاشیم همه پروژه‌های جدید دارای این فناوری به‌طور ویژه باشند.

صالحی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه حمل‌ونقل ریلی اتفاق افتاده، سومدیریت در حوزه خصوصی‌سازی بوده است.

وی ادامه داد: شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری رجا، در یک اقدام غیرکارشناسی و ناآگاهانه به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

مدیرعامل راه آهن ابراز داشت: شرکت رجا با عدم تزریق نقدینگی مناسب در حوزه واگن مواجه شده و در حوزه بهره‌برداری و تعمیرات و نگه‌داری خط، دچار ضرر است.

وی افزود: کیفیت قطار باید به گونه‌ای باشد که امنیت مردم را تامین کند.

وی گفت: در ترانزیت بار و جابه‌جایی مسافر قطعا حوزه ریلی به لحاظ ایمنی و بها مورد اقبال مردم است.

مدیرعمل راه اهن افزود: در ۱۰ سال گذشته تزریق نقدینگی مناسب به رجا انجام نشد نه تنها نوسازی ویژه ای نداشته بلکه روز به روز دچار فرسودگی ، عدم تعمیرات و انباشت تعمیرات شده است.

به گفته صالحی اکنون ۷ سال است رجا بابت خدماتی که از راه اهن از جمله حق دسترسی به ریل می‌گیرد حتی یک ریال هم نتوانسته پرداخت کند؟ چرا؟ چون پولی ندارد که بدهد چون مالک که سازمان تامین اجتماعی است کمکی نکرده است.

صالحی در پایان تصریح کرد: در ترانزیت جاده‌ای به ازای هر یک تن بار حدود ۴۰ دلار درآمد در حوزه ریلی عایدی کشور است و یارانه سوخت آن نیز بین ۷ تا ۱۰ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *