افتتاح کارخانه شیر خشک و محصولات پودری پگاه آذربایجان غربی با حضور وزیر کار

کارخانه تولید شیر خشک و محصولات پودری پگاه آذربایجان غربی با ظرفیت دریافت روزانه ۲۰۰ تن شیرخام، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران استانی، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)؛ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: بهره برداری از این کارخانه یکی از برکات سفر اول رییس جمهور به آذربایجان غربی بوده و در آن سفر دستورات لازم برای تکمیل این طرح صادر شده بود. سیدصولت مرتضوی همچنین افزود: تولید روزانه ۲۰۰ تن پودر شیر خشک در این کارخانه در دستور کار قرار گرفته که بستر جلوگیری از وابستگی به این محصولات را فراهم و به اشتغال آفرینی برای جوانان نیز کمک می کند.

وی در پایان اضافه کرد: علاوه بر اشتغال مستقیم در این کارخانه، تولید ۲۰۰ تن شیر خام نیز به یک مجموعه بزرگ دامداری نیاز دارد که در این حوزه هم اشتغالزایی قابل توجهی می تواند صورت گیرد و هم استفاده از توان و تخصص داخلی برای جلوگیری از تولید برخی مواد اولیه و ساخت ماشین آلات بوده که اقدامی قابل توجه به شمار می رود.

 دکتر عبدالامیر باروتکوب مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) نیز در این مراسم ضمن قدردانی از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به جهت حمایت های بی دریغ در توسعه صنعت و سرمایه گذاری ها در مجموعه صنایع شیر ایران از همراهی و مساعدت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به دلیل توجه خاص به موضوع توسعه پایدار و سرمایه گذاری ها و تکمیل زنجیره ارزش در این شرکت، اظهار داشت: این شرکت روزانه ۳هزار و ۴۵۰ تن شیرخام دریافت می کند که بالغ بر ۷۰۰ کد محصول مختلف تولید که عمده تولیدات در داخل کشور در سفره خانواده ها مصرف شده و بخشی از محصولات نیز به بیش از ۱۷ کشور جهان صادر می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران افزود؛ این شرکت موفق به تولید بیش از ۱۲ محصول و ۴ دستگاه دانش بنیان شده که عمدتاً پیش از این وارداتی بوده و همکاران ما در شرایط تحریم های ظالمانه با تکیه بر دانش بومی و حمایت های صورت گرفته از سمت مقامات عالی وزارت و صندوق، توانستند باعث افتخار کشور شوند. همچنین در حوزه ساخت قطعات ماشین آلات صنایع غذایی همکاران ما موفق به بومی سازی بیش از ۲ هزار قطعه شده اند که این قطعات عمدتاً وارداتی بوده است. استراتژی آینده این شرکت نیز حرکت به سمت محصولات لبنی دانش بنیان و با ارزش افزوده بالاتر و خودکفایی در زمینه های محصولات وارداتی و حتی صادراتی، می باشد.

سید فضل الله قریشی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: کارخانه شیر خشک این شرکت یکی از مجهزترین کارخانه‌های این صنعت بوده که در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در زیربنای پنج هزار مترمربع در ۶ طبقه به بهره‌برداری رسیده که با ۲۰۰ تن ظرفیت دریافت روزانه در این بخش، برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی ایجاد می‌شود.

شایان ذکر است محمد علی کارگر مطلق معاونت تحقیق و توسعه و هماهنگی تولید، حسن زنوزی معاون هماهنگی و امور شرکت ها، قنبر مختاری مدیر حراست، جواد اورسجی قشلاق مشاور مدیرعامل و مدیر حوزه مدیرعامل، سید جلال هاتف مدیرعامل پگاه آذربایجان شرقی و فرزاد رضایی مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری پگاه سلماس نیز در این مراسم حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *