افتتاح 1200 میلیارد تومان طرح و پروژه صنعتی در سفر رئیس جمهور به استان کردستان

مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که یک هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پروژه صنعتی در استان آماده افتتاح است و در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که در این بین عملیات اجرائی برخی از طرح‌های صنعتی آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت؛ «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه صنعتی در استان آماده افتتاح است که در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. در این بین عملیات اجرائی برخی از طرح‌های صنعتی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌ها، عملیات اجرائی پتروشیمی بعثت نیز با اعتبار بالغ بر ۷۵۰ میلیون یورو آغاز می‌شود، افزود: در حرکتی جهادی و با تعامل و همکاری تمامی حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت کردستان زیرساخت‌های مناطق مجاور محدوده‌های معدنی استان در سه پروژه تعریف شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان اضافه کرد: این محدوده‌های معدنی شامل: «قصلان سریش آباد قروه» به‌طول ۳ کیلومتر، «الوند قلی بیجار» به‌طول ۳ کیلومتر و «شاه‌نشین مریوان» به‌طول ۲/۶ کیلومتر در ۲ ماه گذشته به‌سازی و آسفالت شد و تنها خط کشی و نصب علایم راهنمایی باقیمانده است که طی روزهای آینده انجام شده تا قابل بهره‌برداری و افتتاح در سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان کردستان باشد.

وی با بیان اینکه ۲/۶ کیلومتر جاده دسترسی معادن نیز در مریوان آماده بهره‌برداری است و مردمان ۴ روستا از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: مسیر بلبان آباد – دهگلان نیز به‌عنوان بخشی از جاده‌های حمل و نقل معادن در سال‌جاری بحث طراحی و مطالعات آن انجام شده است.

خلیقی با تاکید بر اینکه در زمینه اخذ حقوقات دولت پنجمین استان هستیم و در زمینه رشد هم ۳ سال پیاپی رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ایم، تصریح کرد: در بحث بدهی حقوقات دولتی نیز به شکل جدی ورود پیدا کردیم و خوشبختانه در بحث شفاف‌سازی در امور معادن حقوقات دولتی در حال حاضر به هدف اصلی رسیده‌ایم.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی نهضت دوشنبه‌های تولید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی از طرح‌های صنعتی و معدنی و کشاورزی بازدید میدانی معمول و و همزمان در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید (ویژه شهرستان‌ها) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و و یکی از الزامات طرح مشکلات پروژه‌ها و طرح‌های تولیدی این است که حتما در سامانه تسهیل متقاضی تقاضای خود را ثبت و در کمیته کارشناسی مطرح و باید تمامی موارد در کمیته کارشناسی بررسی و سپس در جلسه کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید استان در دستور کار قرار داده شود.

مدیرکل صمت استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر تشکیل جلسه تسهیل و رفع موانع تولید ۴ شهرستان مانده و تاکنون در کل ۲۰۳ جلسه برگزار شده که خوشبختانه مصوبات خوبی در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در نظر گرفته و بستر احیا و فعال‌سازی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی را فراهم کرده‌ایم

وی صحبت‌هایبش را اینگونه ادامه داد: در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های تخصصی باید پای کار باشند و در حال ۶۹۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده، درحالی‌که سهم کردستان در این حوزه از سوی وزارت صمت ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که مورد اعتراض ما قرار گرفت و طی پیگیری‌های لازم از طرف استان مبلغ به ۳۲۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

خلیقی با بیان اینکه معاونت‌های تخصصی برای اخذ تسهیلات تبصره ۱۸ باید پراکندگی شهرستانی و عدالت را در نظر بگیرند، تاکید کرد: در حال حاضر ۲ برابر ۳۲۴ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شده است.

وی در ادامه افزود: در خصوص مزایده معادن هم به صورت شفاف ورود پیدا کرده‌ایم و امسال ۲۴۰ معدن وارد مزایده شده و با محوریت و نظارت دستگاه‌های نظارتی، درخواست‌ها، محدوده‌ها، محدوده‌های اکتشافی مانند پروانه و گواهی کشف به برندگان مزایده تحویل تا فعالان اقتصادی حوزه معدن برای امر فرآوری و تولید اشتغال آفرین ورود پیدا کنند.

مدیرکل صمت استان کردستان همچنین گفت: در راستای اهدافی که تعیین شده در سال مهار تورم و رشد تولید، خوشبختانه عملکرد مناسبی در ۶ ماهه اول سال داشته‌ایم و به‌صورت ویژه در راستای تحقق شعار سال گام برداشته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *