×

منوی سایت

اخبار ویژه

اعزام و پذیرش 128 هزار زائر اربعین از فرودگاه های کشور

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی عملیات پروازهای اربعین و شرکت در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حضور یافت.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)؛ ظهر امروز پنجشنبه مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی، جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه و مقامات کشوری و لشکری برگزار گردید و پیکر پاک این شهید در محوطه ترمینال سلام به خاک سپرده شد.

وزیر راه و شهرسازی که به منظور شرکت در این مراسم و بررسی وضعیت اعزام و پذیرش زائران ایام اربعین شهادت سیدالشهداء(ع) در ترمینال سلام حضور یافته بود گفت : از 27 مردادماه تاکنون 128 هزار زائر از مسیر هوایی با قریب به یک هزار پرواز به عتبات عالیات اعزام شده یا به کشور بازگشته اند و سهم ترمینال سلام از این آمار 78 هزار زائر بوده است.

بذرپاش ادامه داد آمار تاخیر پروازها نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته و شرکت های هواپیمایی تمهیدات ویژه ای برای کاهش تاخیرها به کاربستند و از فردا پروازهای بازگشت افزایش خواهد داشت و باتوجه به استقبال گسترده عاشقان اباعبدالله(ع) از سفرهای هوایی در این ایام در تلاش هستیم با برنامه ریزی و بهره مندی از همه ظرفیت ها پروازهای فوق العاده بیشتری به کشور عراق انجام دهیم.

وی گفت : با تلاش های مدیران و کارکنان شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، نهادهای نظامی و انتظامی حاضر در این فرودگاه و شرکت های هواپیمایی در پرپایی موکب های پذیرایی و خدمت رسانی به زائران و اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی؛ ترمینال سلام حال و هوای اربعین به خود گرفته و این اقدام، شایسته تشکر و قدردانی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی کامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای عملیات پروازهای اربعین امسال و تدابیر مدیریتی انجام گرفته در این مجموعه بیان داشت کمبود ظرفیت پارکینگ خودرو در ترمینال سلام دغدغه مهم زائران در سال گذشته بود که این دغدغه با افزایش 8 برابری ظرفیت پارکینگ و پذیرش رایگان خودروها در آن مرتفع شد.

بذرپاش اضافه کرد با نظارت مستمر بر خدمات ارائه شده به زائران تلاش می کنیم تا کیفیت و کمیت خدمات در فرودگاه ها به خصوص در ترمینال سلام را افزایش دهیم و خاطره ای به یادماندنی در ذهن زائران از سفر اربعین به جا بگذاریم.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت : امسال با همکاری شرکت های هواپیمایی و فروش بلیت پروازهای اربعین از درگاه های این شرکت ها در کنار تشدید نظارت ها، شاهد افزایش نرخ و ایجاد بازار سیاه بلیت نبودیم و تنها تعداد معدودی بلیت با قیمت بیشتر از نرخ مصوب فروخته شد که برخورد لازم با متخلفان توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت.

وزیر راه و شهرسازی که در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حضور یافته بود بیان داشت امیدوارم دفن این شهید عزیز در محوطه ترمینال سلام که پیکر پاکش پس از سال ها به کشور بازگشته است موجب برکت روز افزون در ترمینال سلام و مجموعه شهر فرودگاهی شود.

گفتنی است، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در سالن ورودی و خروجی ترمینال سلام و گفتگو با زائران از تلاش های همه افراد خدمتگراز در این ترمینال قدردانی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.