فعالسازی معادن غیرفعال از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم است

 مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: فعالسازی و احیای معادن غیرفعال در حوزه معدن و صنایع معدنی در کنار افزایش خطوط تولید، ممانعت از خام‌فروشی و حفظ منافع ملی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در راستای تحقق اهداف کلان تعیین شده در کشور است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن؛ علی خورسندیان روز شنبه در دومین روز از هفته دولت در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان، افزود: اولویت و سیاست این بانک به ترتیب تامین سرمایه در گردش و پس از آن تکمیل طرح های ایجادی با پیشرفت فیزیکی بالاتر و طرح های دانش بنیان و صادرات محور است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۱۹۹ طرح صنعتی در این استان طی چند سال گذشته، ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی در استان زنجان، ۸۱ هزار میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت برای طرح های ایجادی و ۳۰ هزار میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال سرمایه در گردش بوده است.

خورسندیان افزود: این میزان تسهیلات در راستای تامین نقدینگی لازم برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز و برای حفظ ظرفیت عملی بخش تولید و ۱۲ هزار میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال به طرح های در حال اجرا و به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف بازدیدهای میدانی مدیران ارشد این بانک، پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و تعیین تکلیف این طرح هاست، عنوان کرد: ۲ طرح بخش خصوصی که در سفر رییس جمهور به استان زنجان مورد پیگیری قرار گرفته اند، به ترتیب یک هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه امروز با حضور در استان زنجان از چند شرکت و طرح های نیروگاه زنجان و داروسازی بازدید کردند.

استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و حدود ۴۰۰ معدن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *