مراسم معنوی قرائت زیارت عاشورا و سوگواری شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در ذوب آهن اصفهان

واقعه عاشورا و شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا نماد تمام عیار مظلومیت، آزادگی، حماسه ، شجاعت و ایثار و شهادت همراهان امام حسین (ع) از طرفی و نمایش تمام عیار قساوت، خشونت، جهالت و ددمنشی یزیدیان است. از نمونه وقایع غم انگیز این حادثه بزرگ که بالاترین مصیبت ها در آسمان ها و زمین نامیده شده است ، شهادت کودک شش ماهه حضرت اباعبدا… الحسین (ع)  در روز عاشورا  و به اسارت گرفته شدن خانواده های اهل بیت (ع) و شهدای کربلا است .

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان؛ واقعه عاشورا و شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا نماد تمام عیار مظلومیت، آزادگی، حماسه ، شجاعت و ایثار و شهادت همراهان امام حسین (ع) از طرفی و نمایش تمام عیار قساوت، خشونت، جهالت و ددمنشی یزیدیان است. از نمونه وقایع غم انگیز این حادثه بزرگ که بالاترین مصیبت ها در آسمان ها و زمین نامیده شده است ، شهادت کودک شش ماهه حضرت اباعبدا… الحسین (ع)  در روز عاشورا  و به اسارت گرفته شدن خانواده های اهل بیت (ع) و شهدای کربلا است . در این میان حضرت رقیه (س) دختر سه ساله امام حسین(ع) در جمع اسیران کربلا وقتی در خرابه شام ابراز دلتنگی نموده و سراغ بابا می گیرد، جنایتکاران یزیدی سر بریده پدر را از سر نیزه جدا کرده  به او تحویل می دهند و این کودک از غم و اندوه فراق پدر و این صحنه غیر قابل وصف  دق کرده جان به جان آفرین تسلیم می کند.  در همین زمینه است که در ادامه برنامه های مختلف عزاداری عاشورایی  و به مناسب ماه صفر و ایام سوگواری شهادت حضرت رقیه (س) دختر سه ساله حضرت اباعبدا… الحسین (ع) مراسم  قرائت زیارت عاشورا و سوگواری آن دخت گرامی در روز سه شنبه 31 مرداد ماه جاری در مسجد الزهرا(س) ذوب آهن اصفهان برگزار شد.  

در این مراسم  معنوی که با برنامه ریزی شورای فرهنگی شرکت و با حضور جمعی از کارکنان شرکت برگزار شد، گروه سرود ثار ا… پایگاه مقاومت بسیج روح ا…  مرکب از جمعی از دختران و پسران خرد سال  به سرود خوانی و نواخوانی سوزناک عاشورایی پرداختند. صحنه آرایی هنرمندانه و غم انگیز این مجلس عزاداری حسینی توسط خواهران ذوب آهنی با به نمایش گذاشتن  جلوه هایی از خرابه شام و سفره آرایی حضرت رقیه تزیین شده بود . در این مراسم ، همراه با حزن و اندوه و سینه زنی حاضران، ابوالقاسم اسماعیلی مداح اهل بیت(ع) ضمن قرائت زیارت عاشورا ، در مظلومیت و مصائب اهل بیت (ع) به ویژه شهادت حضرت رقیه(س) دختر مظلوم سه ساله حضرت اباعبدا… الحسین (ع) مرثیه سرایی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *