اصلاح ساختار مالی ذوب‌ آهن با هدف تامین مالی سرمایه در گردش

مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان گفت: اولین اقدام تحولی در سال‌ جاری، باز مهندسی استراتژی‌های فروش و توسعه بازار است. محصولاتی نظیر بال‌پهن‌ها و ریل‌ها را نمی‌توان بر اساس شبکه‌های سنتی بازاریابی کرد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان؛ مهدی کوهی بیان کرد: اصلاح ساختار مالی شرکت ذوب‌ آهن در قالب افزایش سرمایه به شکل‌های مختلف صورت خواهد گرفت و از بازارهای نوین مالی استفاده خواهد شد.

وی افزود: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان برای تامین پایدار مواد اولیه برنامه دارد و باید از واردات کک و زغال‌سنگ بی‌نیاز شود؛ برای سنگ‌آهن هم وزارت صمت و ایمیدرو کمک کنند که از مزایای سنگان و بافق مرکزی برخوردار شویم.

به گفته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، توسعه سبد محصولات ارزش‌افزا شامل ریل، آرک و محصولات آلیاژی، از دیگر برنامه‌های شرکت ذوب‌آهن اصفهان است.

کوهی ادامه داد: مولدسازی دارایی‌های راکد و منجمد ذوب‌آهن اصفهان با هدف تامین مالی سرمایه در گردش انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بسیار خوبی درباره یوتیلیتی‌ها از جمله توسعه و اورهال نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی (که عملا در حال‌ حاضر ۱۳۰ مگاوات بیشتر تولید نمی‌کند) صورت گرفته است و در هنگام کمبود برق و گاز می‌تواند کمک مناسبی برای مجموعه ذوب‌آهن باشد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان خاطرنشان کرد: تصمیم مدیران قبلی شرکت مبنی‌ بر خرید پساب شهری شهرهای اطراف بسیار به‌جا بوده و در خرداد سال آینده، پساب‌های مذکور وارد مدار تولید ذوب‌ آهن اصفهان خواهد شد.

کوهی مطرح کرد: سرمایه‌گذاری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان در خرید پساب‌های شهری، ۶۰۰ میلیارد تومان و در احداث خط انتقال آب از هرمزگان به اصفهان نیز دارای ۲۱ درصد سهام است که شامل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از آن امسال صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کاهش ضایعات و بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، از جمله اقدامات مهم شرکت ذوب‌ آهن اصفهان به شمار می‌آیند، اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های ذوب‌آهن اصفهان است. کار دانش‌بنیان از نظر ما یعنی یک پروژه از نظر زمان تا از جنبه قیمت به یک سوم کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با اشاره به اینکه محصولات صنعتی و صادراتی این مجتمع از طریق بورس کالا عرضه می‌شود، یادآور شد: تقاضای ما از ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت این است که محصول داخلی ذوب‌ آهن که با قیمت‌های مشخص در بورس عرضه می‌شود، توسط شبکه دلالی صادر نشود زیرا باعث زیان تولیدکننده داخلی و سود شبکه واسطه‌ها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *