اولویت ما، افزایش ظرفیت استخراج سنگ‌آهن و باطله برداری متناسب با آن است

تامین حدود ۲۰ درصد از سنگ آهن مورد نیاز فولاد کشور متعلق به گهرزمین است.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین؛ مجید غیاثی مدیر معدن این شرکت با اشاره به اهمیت و جایگاه معدن گهرزمین گفت: این معدن با ذخیره‌ تقریبا ۶۵۰ میلیون تن سنگ‌آهن و عیار آهن ۵۳ درصد، هم به لحاظ کمی و هم کیفی جزو بزرگ‌ترین و بهترین ذخایر سنگ‌آهن دنیا محسوب می شود. همچنین این شرکت حدود ۲۰ درصد از سنگ‌آهن مورد نیاز فولاد کشور را تولید می نماید.
وی در ادامه افزود: با توجه به سند چشم انداز فولاد کشور و سهم ۲۰ درصدی معدن سنگ‌آهن گهرزمین در تأمین سنگ مورد نیاز کشور و حفظ جایگاه معدن در زنجیره فولاد کشور، برنامه افزایش استخراج از معدن در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع با توجه به عدم تأمین مناسب تجهیزات و امکانات معدنکاری به واسطه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بسیار دشوار است و نیازمند همراهی و همکاری تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی می باشد.
غیاثی در ادامه، مهمترین برنامه معدن را افزایش ظرفیت استخراج سنگ‌آهن و باطله برداری متناسب با آن دانست و افزود: این مهم با برنامه ریزی دقیق و منظم در راستای توسعه معدن و بهره برداری بهینه از ذخیره معدن محقق خواهد شد.
مدیر معدن گهرزمین در پایان برای اجرایی کردن طرح توسعه معدن، انجام مطالعات اکتشافات تکمیلی و بالا بردن سطح کمی و کیفی داده های اکتشافی، تأمین و تجهیز ماشین‌آلات معدنی مورد نیاز طرح و متناسب با معدن، استفاده از سیستم حمل پیوسته (نوارنقاله) جهت حمل مواد باطله، اجرای کامل رینگ برق معدن، تکمیل شبکه پایش سطحی دیواره‌های معدن، انجام مطالعات پایداری شیب و عملیات حفاری ژئوتکنیکی
تکمیل مطالعات آب‌شناسی و حفاری گمانه های مرتبط با آبشناسی، طرح جامع تجهیز کارگاه و جانمایی تأسیسات سطحی و تکمیل و توسعه سیستم دیسپچینگ معدن را ضروری دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *