‌کتاب «اندیشگاه ایران و سایر ملل» منتشر شد

کتاب اندیشگاه ایران و سایر ملل با فراهم‌آوری بستری برای اندیشه نخبگان و صاحبنظران ایرانی و اندیشه‌ورزان سایر ملل برای علاقه‌مندان به پژوهش و اندیشیدن منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادملت؛ «کتاب اندیشگاه ایران و سایر ملل» در قالب ضرورت ایجاد اندیشگاهی مشترک میان جمهوری‌اسلامی‌ایران و سایر کشورها به منظور تقویت دیپلماسی عمومی به قلم سیدمحمود کمال‌آرا دانشجوی کارشناسی‌ ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی توسط اندیشکده روابط بین‌الملل در ۱۳۱ صفحه و با قیمت ۱۳۰ هزار تومان روانه بازار شد.

این کتاب در پنج فصل با عناوین؛ درآمدی بر اندیشگاه و دیپلماسی، ضرورت تاسیس اندیشگاه مشترک و پایگاه اندیشه‌ورزی در خارج از کشور، نقش نهاد حاکمیت و دولت در راه‌اندازی و هدایت اندیشگاه، نقش اندیشگاه در دیپلماسی علمی‌وفرهنگی و نیز بخش عملیاتی آن یعنی اندیشگاه ایران و سایر ملل نگاشته شده است.
کمال‌آرا در بخشی از کتاب آورده است:
اندیشگاه ایران و سایر ملل با عنایت به ضرورت تشکیل کرسی‌های اندیشه‌ورز در تمام سطوح و با چشم‌انداز ایجاد بزرگترین شبکه فکری جهان و تشکیل ساختاری منسجم به منظور ایجاد بستری اندیشه‌‌محور برای دانشجویان و اساتید ایران و سایر ملل و نیز تبادل‌افکار بین دانشگاهیان جهان و گردهمایی مشاهیر بدون منصب و صاحبنظران سایر ملل، طرح موضوع، هدایت افکار عقلا، جمع‌آوری ایده‌ها و افکار، آنالیز و دسته‌بندی افکار و تزریق در سطوح دولت‌ها و حکومت‌ها از طریق اعطاء کرسی به هر اندیشه‌ورز در ذیل اندیشکده‌های قاره‌ای، مراکز اندیشه‌ورزی، گروه‌های مطالعاتی دو کشور، کمیسیون‌های مطالعاتی ذیل اندیشگاه، تهیه، تنظیم و تدوین شده است.
در پشت جلد این کتاب نیز آمده است:
در این کتاب قرار است به چگونگی پیوند میان اندیشه نخبگان و صاحبنظران ایرانی با اندیشه‌ورزان سایر ملل در یک فضای اندیشگاهی پرداخته شود. «اندیشگاه ایران و سایر ملل» بازوی فکری برای نهادهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، تجاری، ورزشی، هنری و … است که با بهره‌گیری از اندیشه‌ورزان کشور هدف و اندیشه‌ورزان داخلی و اعطاء کرسی اندیشه‌ورزی به اساتید، دانشجویان، صاحبنظران، فرهیختگان و …، زمینه تصمیم‌سازی برای بخش دولتی و خصوصی دو کشور را به منظور توسعه‌وتعمیق روابط دو جانبه فراهم خواهد کرد. کاری که تا به امروز با سازوکارهای منتسب به آن در کشورمان انجام نشده و امید است اجرای آن در شرایط بین‌المللی کنونی؛ پرستیژ مناسبی را در دیپلماسی عمومی، فرهنگی و علمی برای ایران به ارمغان آورد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«اندیشگاه ایران و سایر ملل» به عنوان نقطه کانونی فراگیر در جامعه دانشگاهی جهان و با هدایت ائتلافی شخصیت‌هایی که دارای وجاهتی علمی و موردقبول باشند؛ می‌تواند زنجیره‌وار، راهبرد افکار و سیاست‌های امروز تا سال‌های بعد را برای مسیر پیشرفت همکاری‌های مشترک کشورها ترسیم و آن را به بدنه دستگاه‌های تصمیم‌گیر تزریق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *