«گندله» محصول صادرات‌محور شرکت معدنی ‌و صنعتی گل‌گهر

اختصاصی اقتصاد ملت- شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه سال 1402 میزان درآمد‌ عملیاتی که از فروش محصولات تولیدی خود در این دوره حاصل کرد؛ مبلغی برابر با 4 هزار و 164 میلیارد تومان بود. همچنین «کگل» میزان درآمد تجمیعی خود در دومین ماه از سالجاری را برابر با 8 هزار و 689 میلیارد تومان اطلاع‌رسانی کرد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ میزان درآمد ماهانه‌ای که «کگل» در اردیبهشت ماه از فروش محصولات به ثبت رساند؛ متعلق به فروش در بازار داخل کشور بود. بر همین اساس بیشترین درآمدزایی این شرکت معدنی از فروش محصولات در 2 ماه سپری ‌‌شده از ابتدای سال مالی متعلق به بازار داخلی با 9 هزار و 568 میلیارد تومان بود و مابقی آن را نیز در بازار خارج از کشور با مبلغی برابر با 817 میلیارد تومان کسب کرد.

درآمدهای عملیاتی «کگل» تا اردیبهشت ماه 1401بر اساس این گزارش درآمد ماهانه‌ای که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت ماه از خود بر جای گذاشت؛ در مقایسه با ماه گذشته شاهد کاهش 8 درصدی بود، اما این شرکت معدنی توانست در مقایسه با اردیبهشت ‌ماه سال گذشته رشد 26 درصدی را از خود بر جای بگذارد.

همانطور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید؛ در مدت زمان سپری ‌شده از سال مالی عملکرد «کگل» در مقایسه با سال گذشته روند مثبتی را به دنبال داشته و با رشد 91 درصدی درآمد تجمیعی همراه بوده است.

بر همین اساس درآمد صادراتی که «کگل» از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت ماه به ثبت رساند؛ برابر با 817 میلیارد تومان بود. ضمن‌آنکه درآمد تجمیعی به دست آمده از این بازار در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 210 درصد افزایش را به همراه داشت. این در حالی است که درآمدی که این شرکت معدنی در این دوره 2 ماهه از بازار صادراتی شناسایی کرد؛ مربوط به فروش گندله بود.

درآمدی که «کگل» در اردیبهشت ماه از فروش محصولات شناسایی کرد؛ مربوط به فروش «گندله ریزدانه، کنسانتره سنگ‌آهن، گندله (داخلی و صادراتی) و هماتيت باطله دانه‌بند‌ی» بود. عمده‌ترین درآمد شناسایی ‌شده توسط این شرکت معدنی متعلق به محصول «گندله» در بازار داخلی با 3 هزار و 502 میلیارد تومان بود. همچنین نرخ فروش این محصول به ازاء هر تن 4 میلیون و 329 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

مقدار فروش محصولات معدنی و صنعتی گل‌گهرشرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مقدار فروش محصولات خود در اردیبهشت ماه سالجاری را بالغ ‌بر یک میلیون و 165 هزار تن اعلام کرد که از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورد. از سوی دیگر مقدار فروش تجمیعی این شرکت معدنی طی 2 ماه ابتدایی سال مالی به 2 میلیون و 792 هزار تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *