افتتاح اولین مدرسه تابستانی حوزه معدن و صنایع‌معدنی

اولین مدرسه تابستانی حوزه معدن و صنایع‌معدنی عصر امروز در دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ شفاهی استاد دانشگاه تهران در این مراسم با تاکید بر اینکه مدرسه تابستانی موسسه‌ای برگرفته از همکاری ایمیدرو و دانشگاه تهران است، گفت: ایده تاسیس این مدرسه از سال ۹۵ مطرح شد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های این موسسه ارائه خدمات مشاوره، آموزش و مهارت‌آموزی به علاقه‌مندان است، تاکید کرد: مدرسه تابستانی در ارتباط با استخراج و هوشمندسازی طرح‌های پژوهشی راه‌اندازی شده و نکته قابل‌توجه اینکه طرح‌های پژوهشی این موسسه طرح‌های موردنیاز سازمان ایمیدرو است.
شفاهی با اعلام اینکه جامعه هدف این دوره آموزشی کارشناسان و مدیران حوزه معدن هستند، تاکید کرد: علاوه بر این موضوع در مدرسه تابستانی معدن پروژه‌هایی درباره آب نیز مطرح شده است. همچنین دوره جامع فناوری موادمعدنی نیز در این مدرسه برگزار می‌شود که در آن چالش‌های زیست‌محیطی موردبررسی قرار خواهد گرفت.
ترابی یکی دیگر از اساتید دانشگاه تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مدیریت اجرایی در معدن و صنایع‌معدنی یکی از دوره‌های اصلی مدرسه تابستانی معدن است، گفت: در این مدرسه به رویکردهای نوین مدیریتی پرداخته می‌شود.
به گفته وی این دوره بین رشته‌ای است که هدف آن تکمیل مهارت‌های مدیریتی است؛ بنابراین دوره‌ای است که هدف آن ارائه دروس ویژه مدیریت است.
ترابی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت اجرایی دروس اصلی و عمومی تدریس می‌شوند، تاکید کرد: در بحث مدیریت عملیات به دنبال افزایش کارایی و اکتشاف بوده؛ ضمن‌آنکه با نگاه مدیریتی نیز به دنبال بهبود سیستم‌های عملیاتی هستیم.‌
این استاد دانشگاه در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با استفاده از روش‌های بهینه بهترین نتیجه را کسب کنیم، گفت: در رابطه با معادن بهتر است مدیران نگاه بین رشته‌ای داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *